Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000012/0000

Köztes terek. A rendszerváltás utáni nyócker identitása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
György Eszter
Title (EN)
Liminal Spaces. The identity of the 8th district after the democratic turn
Field of science
Kultúrtörténet, kulturális emlékezet / Cultural history, cultural memory (13056), Társadalom-, gazdaság-, kultúra- és politikatörténet / Social, economic, cultural and political history (12986)
Series
Humaniórák
Type of publication
monográfia
022_000012/0134
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 135 [135]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000012/0134

OCR

134 e Köztes terek de nem igazán bírtad gádzsó, hogy én vagyok az ellenség neked, tedd össze a kezed, mert lesújt az élet, a véred nem véd meg téged." , Két igazi roma gyerek, a szövegét hallhatod, soha nem voltunk ellenetek, és nem is tagadom, hogy ebben az országban nincsen vagy fekete vagy fehér, ti gádzsók, mi romák, ideje haver, hogy megértsd egyszer, amikor meghallod azt a szót, hogy cigány, visszabújsz a fenekedbe és még a hideg is kiráz téged, túl idegen neked a véred, a fajod nem véd meg téged, ilyen haver az élet." Érdemes külön kiemelni a ,cigány fajra" utaló vér kifejezésének gyakori használatát. A , gádzsó vérnél" értékesebb , cigány vér" az erőviszonyok megfordulását, a kisebbség-többség viszonyának átértelmezését, valamint az erősebb csoporthoz tartozás érzését jelezték. A Fekete vonat dalszövegeiben a romák ugyan kisebbségként jelentek meg, azonban a többségi társadalomnál erősebb, jelentőségteljesebb etnikai identitással bírtak. A Fekete vonatról szóló tanulmányában Simeziane is kiemeli, hogy a fajiság kérdése mennyire elsődleges a globális hip-hop térben, illetve, hogy a hip-hop magyarországi megjelenését az azt magához ragadó ifjúsági kultura ,,elfeketedéseként” jellemezhetjük.? A vér szerepe akkor is előkerült, amikor a hip-hop műfajjal való autentikus kapcsolatot kellett megerősíteni. »l...] ha azt mondod, hip-hop, én azt mondom, cigánykaraván, bulizzunk együtt gádzsók addig, ameddig van ez a világ." Természetesen a romák és nem romák közötti konfliktusos viszonyok efféle megjelenítésekor figyelembe kell venni, hogy a hip-hop beszédmódja általában a , mi és ők" szembenálló csoportjainak feltételezésén nyugszik. Számos 348 Forró a vérem. Fekete vonat. 1998. 349 Forró a vérem. Fekete vonat. 1998. 3° Simeziane: i.m. 40. 31 Forr6 a vérem. Fekete vonat. 1998.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
895.56 KB
Permalink to jpg
022_000012/0134.jpg
Permalink to ocr
022_000012/0134.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu