Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000012/0000

Köztes terek. A rendszerváltás utáni nyócker identitása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
György Eszter
Cím (EN)
Liminal Spaces. The identity of the 8th district after the democratic turn
Tudományterület
Kultúrtörténet, kulturális emlékezet / Cultural history, cultural memory (13056), Társadalom-, gazdaság-, kultúra- és politikatörténet / Social, economic, cultural and political history (12986)
Sorozat
Humaniórák
Tudományos besorolás
monográfia
022_000012/0134
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 135 [135]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000012/0134

OCR

134 e Köztes terek de nem igazán bírtad gádzsó, hogy én vagyok az ellenség neked, tedd össze a kezed, mert lesújt az élet, a véred nem véd meg téged." , Két igazi roma gyerek, a szövegét hallhatod, soha nem voltunk ellenetek, és nem is tagadom, hogy ebben az országban nincsen vagy fekete vagy fehér, ti gádzsók, mi romák, ideje haver, hogy megértsd egyszer, amikor meghallod azt a szót, hogy cigány, visszabújsz a fenekedbe és még a hideg is kiráz téged, túl idegen neked a véred, a fajod nem véd meg téged, ilyen haver az élet." Érdemes külön kiemelni a ,cigány fajra" utaló vér kifejezésének gyakori használatát. A , gádzsó vérnél" értékesebb , cigány vér" az erőviszonyok megfordulását, a kisebbség-többség viszonyának átértelmezését, valamint az erősebb csoporthoz tartozás érzését jelezték. A Fekete vonat dalszövegeiben a romák ugyan kisebbségként jelentek meg, azonban a többségi társadalomnál erősebb, jelentőségteljesebb etnikai identitással bírtak. A Fekete vonatról szóló tanulmányában Simeziane is kiemeli, hogy a fajiság kérdése mennyire elsődleges a globális hip-hop térben, illetve, hogy a hip-hop magyarországi megjelenését az azt magához ragadó ifjúsági kultura ,,elfeketedéseként” jellemezhetjük.? A vér szerepe akkor is előkerült, amikor a hip-hop műfajjal való autentikus kapcsolatot kellett megerősíteni. »l...] ha azt mondod, hip-hop, én azt mondom, cigánykaraván, bulizzunk együtt gádzsók addig, ameddig van ez a világ." Természetesen a romák és nem romák közötti konfliktusos viszonyok efféle megjelenítésekor figyelembe kell venni, hogy a hip-hop beszédmódja általában a , mi és ők" szembenálló csoportjainak feltételezésén nyugszik. Számos 348 Forró a vérem. Fekete vonat. 1998. 349 Forró a vérem. Fekete vonat. 1998. 3° Simeziane: i.m. 40. 31 Forr6 a vérem. Fekete vonat. 1998.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
895.56 KB
Permalinkből jpg
022_000012/0134.jpg
Permalinkből OCR
022_000012/0134.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde