Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0041
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 42 [42]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000167/0041

OCR

40 | I.ELMÉLETI KÖZELÍTÉSEK a csoportvezető nem tud elfogadó, bizalmi légkört kialakítani (ezekhez kellenek a ráhangoló, hangulatteremtő játékok a csoport kezdetén), akkor a viselkedés változik ugyan, de csak első típusú változás jön létre. Azt is mondhatjuk, hogy az instrukcióra alapozó, olykor korlátozó beállítódással irányított tapasztalatszerzési folyamatban megindított változás kiszámítható, előre prognosztizálható. A változás második útja akkor fordul elő, amikor , olyan eszmecsere kap szabad utat két vagy több személy között, amelyben biztosítva van a felek integritása." Ilyen körülmények között a tudás, az érzékelés vagy cselekvés új lehetőségei bukkanhatnak fel. A számos lehetőség miatt ezeket a változásokat nem lehet előre jelezni: sem azt, hogy mi vár a személyekre, sem azt, hogy mikor fognak ezek bekövetkezni. Ezek a változások , tudják a saját útjukat és idejüket (Andersen 1990). Ebben a helyzetben az egyénben belülről megérett, autonóm változás jöhet létre, amely hozzájárul az egyén fejlődéséhez. Ez a gondolatsor kapcsolódik Watzlavick, Weakland és Fisch (1990) változástípusaihoz. Ezek alapján elsőrendű és másodrendű változások vannak; új minőséget a másodrendű változás hoz létre. Ha Watzlawick és társai gondolatait a rendszerek változásáról átültetjük csoporttörténésekre, azt mondhatjuk, hogy a csoport által felkínált lehetőségek másodrendű változási lehetőségekké is válhatnak. Ez a változás, ha a vezető erőlteti, vagy nem autonóm módon, belátáson alapulva történik a tagok részéről, nem lesz minőségi, és nem hoz létre új konstrukciót. A szociálpedagógus által vezetett csoportoknak célja a másodrendű változás létrejöttének támogatása. A pszichológiai és terápiás csoportoktól a szociális szakmában használt csoportértelmezésekig jutottunk el. A pedagógiai folyamatban is használják a csoportmunka kifejezést, elemezzük a pedagógiában használt csoportmunkát mint az oktatás egyik szervezési formáját. 1.7. A csoportmunka mint az oktatás során használt szervezési forma A csoportmunka interdiszciplináris megközelítése teszi alkalmassá a csoportmunka fogalmának használatát különböző tudományterületeken. Így lehetséges a csoport szociálpszichológiai sajátosságainak pedagógiai területre való adaptációja, és így beszélhetünk az oktatás szervezési formái közül az egyéni, a páros, a frontális munka mellett a csoportmunkáról. M. Nádasi szerint , a frontális munkát, az egyéni munkát, a párban folyó tanulást és a csoportmunkát a pedagógus tevékenysége felől közelítve az oktatás szervezési módjának, a tanulók oldaláról az oktatás munkaformájának tekinthetjük"

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.2 MB
Lien permanent vers jpg
022_000167/0041.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000167/0041.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu