Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0040
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 41 [41]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000167/0040

OCR

1. Szociálpedagógia és a szociálpedagógus által működtetett csoportmunka sajátosságai | 39 e Altruizmus: megtapasztalása szintén fontos elem. Az önirányultságból a másikra való odafigyelés egységbe kovácsolja a csoportot, amiből a tagok erőt meríthetnek. Megérzik, hogy fontosak egymás számára, és képesek egymást segíteni. e Az elsődleges család mint csoport korrektív megismétlése: a csoport és a család érzelmi megtapasztalása között hasonlóság létrehozása. Ez a jelenség meghatározza a tagok egymáshoz és a vezetőhöz való viszonyát, miközben új adaptációs lehetőséget jelenthet a tagok számára. e Társas készségek kialakítása: szerepek, szituációk kipróbálásával a tag magatartási és kommunikációs módokat, kapcsolati mintákat sajátíthat el. e Interperszonális tanulás: a társas térben elhangzott vélemények, visszajelzések alakíthatják a tagok ismereteit, szemléletét a világról. e Utánzó viselkedés: a csoportvezető és a tagok viselkedése is mintaként szolgálhat a résztvevők számára. e Csoportösszetartás: az összetartozás, a közösséghez tartozás támogatást adhat a tagok számára. e Katarzis: a csoport elfogadó légkörében az érzelmek szabad megjelenése felszabadító erejűvé válhat. Yalom fenti elméletének interpretálását azért is tartottuk fontosnak, mert a szociális csoportmunka irodalmában Toseland és Rivas (1997a) a szociális csoportokban lezajló változások esetében hasonló összetevőkről írnak. Andersen (1990) a változás két útjáról ír az általa definiált visszajelző csoportban. Az első utat úgy említi, mint amely a csoport vezetőjétől indul, illetve az ő attitűdje hozza létre. A tag fenyegetve érzi integritását a csoportban, hiszen a vezető korlátozó, tekintélyelvű magatartással van jelen. A személyiség integritásának megvédése érdekében a személy elzárkózik a kívülről jött utasítástól vagy előírástól. Az elzárkózásnak ebben a folyamatában a személy korlátozza cselekvését. Ezt a korlátozást a külső instruktor (pl. terapeuta) vagy tanár megelégedetten veheti tudomásul, főleg, ha a korlátozás leállítja a deviáns vagy inadekvát magatartást. Andersen az egyén szociális tanulásával kapcsolatban megemlíti azt, hogy , az egyén érzékelése, a tudása és a cselekvése dinamikus hármas egységet alkot" (Andersen 1990). Amennyiben Andersen érzékelés, tudás, cselekvés egységének alakulására vonatkozó gondolatait figyelembe vesszük, láthatjuk ennek a veszélyeit is. Ha

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.08 MB
Lien permanent vers jpg
022_000167/0040.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000167/0040.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu