- Titre
- Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában
- Title (EN)
- Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
- Auteur
- Hadnagy József
- Peer review
- Bogárdi Tünde | Rákó Erzsébet
- Date
- 2025
- Place
- Budapest | Eger
- Résumé
- A kötet bemutatja a csoportmunka és a közösségfejlesztés lehetőségeit és módszertanát a szociálpedagógiai munkában. Összekapcsolja az elméleti alapvetéseket a gyakorlati megvalósítással, legyen szó akár tehetséggondozásról, közösségi alapú szolgáltatásfejlesztésről vagy hátrányos helyzetű közösségek bevonásáról. Az olvasó az egri szociálpedagógus képző „iskola” szemléletét és képzési modelljét követve betekintést nyerhet a csoportmunka sajátosságaiba, a közösségfejlesztés és a társadalmi részvételt támogató beavatkozások eredményeibe. A könyv nemcsak a szociálpedagógus-képzésben részt vevő hallgatók számára kínál nélkülözhetetlen tudást, hanem a gyakorló szakemberek és a társadalmi beavatkozások iránt elkötelezett olvasók számára is értékes segédanyag. Elméleti mélysége, módszertani gazdagsága és gyakorlati példái révén hozzájárul a szociálpedagógia professzionális tudásbázisának megerősítéséhez. A kötet több mint három évtized szakmai, oktatási és kutatási tapasztalatának lenyomata.
- Summary (EN)
- The volume presents the possibilities and methodologies of group work and community development within the framework of social pedagogical practice. It links theoretical foundations with practical implementation, whether in the fields of talent development, community-based service innovation, or the inclusion of disadvantaged communities. Following the approach and training model of the Eger “School” of social pedagogy, readers gain insight into the specificities of group work, as well as the outcomes of community development and interventions supporting social participation. The book offers indispensable knowledge not only for students in social pedagogy programs but also serves as a valuable resource for practicing professionals and readers committed to social interventions. Through its theoretical depth, methodological diversity, and practical examples, it contributes to strengthening the professional knowledge base of social pedagogy. The volume encapsulates more than three decades of professional, educational, and research experience.
- Éditeurs
- L’Harmattan
- Co-publisher
- Eszterházy Károly Katolikus Egyetem
- Type of publication
- monográfia
- Field of science
- Szociális innováció / Social innovation (12868) | Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847) | Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
- Mots clés
- csoportmunka | közösségi munka | szociálpedagógia | esélynövelés | group work | community work | social pedagogy | empowerment
- Format
- Text
- ISBN
- 978-963-646-487-5|978-963-646-200-0
- Series
- Eszterházy Könyvtár. Monográfia
- Langue
- magyar
- Edition
- Első kiadás
- Droits
- CC BY-NC-SA 4.0