Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0349
  • Page
Page 350 [350]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0349

OCR

AZ ISKOLA-EGYETEM PARTNERSEG ES A MENTORI GYAKORLAT... 349 lik, amelyek magukban foglalják a fölérendelt globális témákat. A globális témák összefoglalják és egységesítik a rendező témák főbb kategóriáit. A második elemzési fázisban teljes körűen feltártuk a rendszerező témákat, és megvizsgáltuk azok jelentőségét a globális témán belül. Az értelmezést alátámasztó adatokhoz alapvető témákat használtunk. Ezután összefoglaltuk a hálózatot az elemek áttekintésével, majd az eredményeket értelmezési mintákba integráltuk azzal a céllal, hogy feltárjuk a kapcsolatokat és a következményeket. Az elemzési folyamat utolsó szakaszában az egyes hálózatok következtetéseit egyesítettük azért, hogy azonosítsuk a hasonló globális témákat, összehasonlítsuk és szembe állítsuk az eredeti kutatási kérdések megválaszolásához szükséges mintákat és struktúrákat. EREDMÉNYEK Négy tematikus hálózatot hoztunk létre: a mentorok, mentoráltak, tanárképzők és programigazgatók adathálózatát. A tematikus adathálózatokat ebben a tanulmányban szintetizálva mutatjuk be a kulcsfontosságú fogalmi megállapításokra rámutatva és a kutatási kérdésekhez igazodó komplex narratívát alkotva. E hálózatok diszkurzív aspektusai révén három szintetizált globális téma alakult ki, amelyek 1. a mentorok szerepkoncepcióihoz, 2. a mentorok stratégiáihoz és 3. a mentori folyamatban való részvételhez kapcsolódnak. Ezeket a globális témákat a további alfejezetekben rendszerező témákra bontjuk le és tárgyaljuk. A vonatkozó idézeteket az 1. mellékletben gyűjtöttük össze. A mentorok szerep- és folyamatfelfogása Az adatokból kiderült, hogy a mentor szerepének megítélése összhangban van azzal, ahogyan az érintett résztvevők a mentori folyamatokról gondolkoznak. Vagyis a mentorok különböző szerepei, amelyeket saját maguk választottak, vagy amelyeket megkaptak túlnyomórészt meghatározzák azt is, hogy a többi résztvevő hogyan gondolkodik a mentori folyamatról. Továbbá elmondható, hogy a mentori szerepeket gyakran előre meghatározott funkciók és mentori stratégiák keretezik, így a szerepük összefügg a munkájuk során elvárt és alkalmazott aktuális stratégiákkal. Ez egyben alapot ad a mentorálás fogalmi meghatározásához is. Az elemzés során a ,mentorszerep" globális témájához kapcsolódóan a következő szervező témákat hasonlítottuk össze: kapcsolatalapú szerepek és rendszeralapú szerepek.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.04 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0349.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0349.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu