Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0348
  • Page
Page 349 [349]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0348

OCR

348 KÁPLÁR-KODÁCSY KINGA — DORNER HELGA aktuális állapotra reflektáló kérdések, pl.: , Ön szerint mi a mai nap legfontosabb üzenete a tanítás/mentorálás szempontjából? , Az adatgyűjtés során Jones és munkatársai (2015) javasolják, hogy a hagyományosabb módszereket is társítsanak a kutatók az adatgyűjtés során a hangzó naplókhoz az adatok validitásának biztosítása érdekében. Ezért a hangzó naplós adatgyűjtés mellett az egyénileg rögzített napló-sorozat előtt és után félig strukturált interjúkat (Drever 1995) vettünk fel a mentorokkal és mentoráltjaikkal. Az interjúkat a hangzó naplók implicit jelentéseinek vizsgálatára és tisztázására használtuk az elemzés során, azaz elemeztük a naplóbejegyzésekben megemlített témák kifejtését, kritikus eseményeket és reflexiókat, és ugyanazon téma két különböző perspektívájú értelmezésére is fókuszáltunk a mentor és a mentorált hangzó naplójának előzetes összehasonlítása nyomán. A második adatgyűjtési iterációban félig strukturált interjúkat készítettünk (Pathak, Intratat 2012) hét magyarországi egyetem mentorprogram-vezetőjével (n=7) és ugyanazon egyetemek tanárképzőivel n—7). Az interjúprotokoll a mentorok és mentoráltak stratégiái, szerepei és koncepciói köré épültek. A négy adatsoron (a mentorok és mentoráltak hangzó naplói és interjúi, interjú a programigazgatókkal és tanárképzőkkel) feltáró jellegű, összehasonlító tematikus hálózatelemzést végeztünk, hogy azonosítsuk a domináns témákat és kapcsolatokat az IEP-ekben zajló mentori folyamatok konceptualizálásához (Nowell, Norris, White, Moules 2017). Az adatelemzés folyamata Tematikus hálózatelemzéssel (Attride-Sterling 2001; Nowell et al. 2017) összekapcsoltuk a négy adatcsoport tematikus interferenciáit, és 1. azonosítottuk az alapvető (basic) témákat, amelyek a szöveges adatokból származnak; 2. az alapvető témákat rendszerező (organizing) témák klasztereibe rendeztük; végül 3. a globális (global) vagy következtető (concluding) témákat határoztuk meg, amelyek a legmagasabb szintű tematikus egységek és magukba foglalják az adatok egészének fő fogalmait. Az elemzés első szakaszában kezdeti kódokat generáltunk a mentorálás fogalmairól és ezeknek az iskolák és egyetemek partnerségi kontextusához való viszonyáról a reflexiós mintákban. Ezt a két fókuszpontot kombináltuk, és az átiratokban található legfontosabb konstrukciókat azonosítottuk, majd végleges, klaszterekbe rendezett kódokká formáltuk. A folyamat az adathalmaz leggyakoribb témáira összpontosított, amelyeken keresztül a témákat azonosítottuk. Ezeket a témákat azután az elemzés alaptémáiként értelmeztük, amelyeket fogalmi megfeleltetés alapján csoportokba állítottunk. Ezek a csoportok a rendszerező témákat képvise

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.18 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0348.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0348.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu