OCR
AÁ PEDAGÓGUSOK FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉSI MODELLJEINEK VIZSGÁLATA 329 1. DOMINÁNSAN BELSŐ TUDÁSMEGOSZTÁS + formális, szorosan kooperáló csoportok s a szervezeten belül hangsúlyos a tudásmegosztás KULTÚRA s akülső partnerek felé nyitás, kezdeményezés vit kevésbé rajzolódik i (inkább egyéni szinteken jelenik meg) 2. KÜLSŐ (KIFELÉ NYITÓ) TUDÁSMEGOSZTÁS s aszervezeten belül kevésbé formalizált tudásmegosztó folyamatok s aszervezeten kívüli partnerekkel hangsúlyos a partnerség, hálózatosodás és tudásmegosztás (vállalatok, helyi közösségek felé) 3. KÜLSŐ- BELSŐ TUDÁSMEGOSZTÁS s a szervezeten belül is kooperáló, részben formalizált tudásmegosztó folyamatok + a szervezeten kívül bizonyos partnerekkel hangsúlyos kapcsolat (egyetem, formális továbbképző intézmények) Hs 3. ábra Külső és belső tudásmegosztási folyamatok mintázatai ÖSSZEGZÉS A dokumentumelemzésre, interjúkra és fókuszcsoportos interjúkra épülő esettanulmány legfontosabb eredményeit a kutatási kérdések mentén összegezzük: