Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0328
  • Page
Page 329 [329]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0328

OCR

328 LÉNÁRD SÁNDOR — CZETŐ KRISZTINA — ANTONI-ALT PETRONELLA is ezt a megközelítést tükrözik. Az interjúk során a szakmai fejlődés és tanulás értelmezése egységes képet rajzolt a szervezet tagjai között. A legfontosabb elemei: + motiváció a folyamatos fejlődésre (új tartalmak, módszerek megismerésére); s a saját szakterülethez kapcsolódó változások, eredmények követése; + a kreativitás megőrzése. A szervezet bálózatosodása Az interjúk és dokumentumelemzés alapján elmondható, hogy kevéssé jellemzi munkájukat a saját gyakorlatuk más iskolákkal való megosztása, külső intézményektől/szakemberektől való tanulás. Elsősorban a belső tudásmegosztásra alapoznak (melyről korábban részletesen beszámoltunk) szakmai fejlődésük, tanulásuk során. Mindemellett nyitottak más szakemberek fogadására, valamint pedagógusjelöltek érkezésére és azok gyakorlati tanítására. Az interjúkban kevéssé fókuszáltunk a hálózatosodás kérdésére, a pedagógusok a spontán történetmesélés keretében néhány intézményről tettek említést (pl. Alapítványi és Magániskolák Egyesülete (AMI), Közgazdasági Politechnikum, Alternatív Közgazdasági Gimnázium, Van Helyed Alapítvány), akikkel együttműködnek, valamint néhányan külső szakmai munkacsoporthoz is kapcsolódtak érdeklődésük, szakterületük alapján. Emellett az Erasmus-- pályázatok keretében több külföldi (olasz, spanyol, cseh, lengyel és portugál) intézménnyel tartják a kapcsolatot — a pályázatokban egyedüli magyar résztvevőként -, ahol szakmai tapasztalatcsere valósul meg különböző témákban. Kutatásunk során a külső és belső tudásmegosztási folyamatok mintázatait is vizsgáltuk, ami háromféle lehetséges utat is mutathat (3. ábra). A Kürt leginkább a belső tudásmegosztás megerősítésére helyezi a hangsúlyt: szoros a belső munkacsoporti működés, a külső partnerek felé nyitás jelenleg nem erősödik fel.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
864.5 KB
Permalink to jpg
arc_000134/0328.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0328.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu