Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0327
  • Page
Page 328 [328]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0327

OCR

À PEDAGÓGUSOK FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉSI MODELLJEINEK VIZSGÁLATA 327 Tanulásértelmezések a szervezetben Az esettanulmány korábbi fejezeteiben is utaltunk rá, hogy az autonómia, a sokszínűség értéke, valamint a partnerség a szervezeti kultúra kiemelten fontos elemei, melyek a tanulásról való gondolkodásban is megmutatkoznak. Az iskolai pedagógiai törekvése az önszabályozó, érdeklődésen alapuló tanulás kialakítása a tanulókban. Pedagógiai program ennek megfeleltethető egyik alappillére, hogy az iskola rendkívül széleskörű tantárgyi kínálatot alakított ki, melyben választási lehetőséget biztosít a tanulóknak, illetve törekszik arra, hogy az idegen nyelvek tanulásakor minden felmerülő (bármilyen) igényt kielégítsen. Hasonlóan a pedagógusokhoz, a tanulók is szerves részei az iskola döntéshozó testületeinek (azonos szavazati jogokkal is rendelkeznek). A tanulók élhetnek az ,órára nem járás" lehetőségével is (Szabad tanulás rendszere). A diákok egy pályázat keretében egy projekt megvalósítása céljából mentességet kaphatnak bizonyos órák látogatása alól. Erre pályázatot nyújtanak be és egy mentort választanak maguk mellé, aki a projekt megvalósítását követi. A diákok aktív szerepét a tanárértékelési rendszer is erősíti: a tanulók minden tanévben értékelik tanáraikat hat szempont mentén. (Amennyiben egy tanár kedvezőtlen értékelést kap, fejlődési tervet kell készítenie, amennyiben nem javul az értékelése, munkajogi következményei lesznek.) A személyre szabott tanulás domináns szervezeti érték, az iskola vezetője számára valójában ez a szakmai tanulás és fejlődés eredménye és alapja, a pedagógiai nézetek elmozdulása a , mit tanítok" szemlélet felől a ,kiket tanítok" felé. A szakmai tanulás és fejlődés során a pedagógiai nézetek, attitűdök formálódását emeli ki. »Az ember a gyakorlat, illetve a tanulmányok, továbbképzések, ráképzések, műbelymunkák folyamán, bogy tudja elfelejteni a lehető legnagyobb, illetve teljes mértékben a tananyag-központúságot. Hogy tud ellépni arra a szintre, hogy a tananyag és a tantárgy az egy eszköz, és a gyerek világába való belépésre egy kaput nyit. Tényleg a gyerekekről kell szóljon minden, meg az együttműködésről." [...] , A tanulás magatartásváltozás, ellépek attól, hogy tananyagot adok le. Rutinos mobácsi vész előadó vagyok, sehova nem visz, káros." (vezetői interjú, férfi) Az intézményben alapvetően a legújabb folyamatos szakmai fejlődés és tanulásfogalom dominál, azaz komplexen tekintenek a pedagógusok a saját tanulásukra, tanulási útjukat nemcsak a képzések mentén értelmezik, hanem kiemelik az egymástól való tanulást, valamint az aktuális változásokhoz való rugalmas hozzáállást, adaptációt, a kihívást jelentő helyzetek közös és/vagy egyéni leküzdését, szakanyagok olvasását, szakmai közösségben való részvételt is. Ez a szemlélet megjelenik a vezetőséggel és a pedagógusokkal készített egyéni és fókuszcsoportos interjúkban alapvető attitűd, szemlélet formájában, valamint célzott kérdésre adott válaszaik

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.23 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0327.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0327.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu