Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0311
  • Page
Page 312 [312]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0311

OCR

À PEDAGÓGUSOK FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉSI MODELLJEINEK VIZSGÁLATA 311 AZ INTÉZMÉNY BEMUTATÁSA? A Kürt Alapítványi Gimnázium budapesti, inkluzív szemléletű, alapítványi fenntartású intézmény. Az iskola szlogenje (Kürt — A Rád szabott iskola) is mutatja, hogy egy tanulóközpontú, alapvetően szociokonstruktivista tanulásszemléletű, befogadó, demokratikus intézményt ismerhetünk meg. A gimnázium 1991-ben alakult, Herczeg Éva vezetésével, tanárok szabad kezdeményezéséből. Szerettek volna egy iskolát halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatására (H2O program). Dr. Kürti Sándor — a Kürt Zrt. vezetője — támogatta ezt a kezdeményezést, s az országban elsők között alkalmazták a KIP-et (komplex instrukciós program). Az idő előrehaladtával krízisbe került az intézmény, egyre kevesebb jelentkező volt, majd , az iskola megmentésére" kérték fel az új — jelenlegi — vezetőt, aki a profil és szemléletváltásban látta a kiutat, mely sikeres megoldásnak bizonyult. A jelenlegi működést (szemléletmód, profil, képzési formák tekintetében) 2013-ban dolgozták ki. 2020-ban másodszorra is akkreditáltatták alternatív pedagógiai programjukat, kerettantervüket. Az intézmény fenntartója a Kürt Alapítvány. A tanulók hozzájárulást fizetnek, de a társadalmi igazságosság és befogadás támogatása mentén lehetőséget nyújtanak rászorulók felvételére is. Évek óta együttműködnek a Van helyed Alapítvánnyal, így Borsod megyéből érkeznek tanulók az intézménybe." A gimnázium négy évfolyamos, nyelvi előkészítővel, évfolyamonként 3—3 27-30 fős osztály működik. Különlegesség, hogy minden osztálynak van egy általuk választott kreatív neve (pl. mÂv, Baking Bread, Cider, mÂsok, Bé-Kävé, Chill Out Session, Jim Bém, stb.), melyet előnyben részesítenek az önmagukra, illetve az osztályra hivatkozáskor a beszélgetések során, valamint a honlapon az osztályok bemutatkozásánál is a kreatív név szerepel elsőként. A diákok aktív részesei, formálói a pedagógiai folyamatnak, az intézmény életének: a pedagógusok és a vezetés várja a diákok visszajelzését, elvárják a véleménynyilvánítást; tanárértékelési rendszer működik, melyben különböző szempontok mentén egy hatfokú skálán értékelik a pedagógusokat, szavazati joggal rendelkeznek az egyes munkacsoportokban. Az intézmény egyik fő küldetése: a demokrácia gyakorlati tanítása. Egy valóban demokratikusan működő intézményt ismerhettünk meg, ahol az egyenlőség, a szabad — negatív következmények nélküli — véleménynyilvánítás, akezdeményezés 5 Az esettanulmány alfejezeteinek bizonyos elemei Antoni-Alt Petronella Nagy lépés?! — A COVID19 világjárvány batása a pedagógusok szakmai fejlődésére és tanulására egy konkrét iskola vizsgálati tapasztalatai alapján című szakdolgozatából származnak. Konzulens: dr. Rapos Nóra, ELTE-PPK, 2021. A történeti előzményeket az interjúk, az intézmény honlapja (https://kag.info.hu) és a youtube videök (https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=XDZ7j4XmQ8A, https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=2Equ44-yKBc ) alapján mutattuk be.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.25 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0311.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0311.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu