OCR
150 " ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA Szerencsejáték-használat E témakörben valamennyi kérdés első alkalommal szerepelt a kutatásban, és csak a 9-II. osztályos tanulóknak tettük fel. KÉRDÉSEK: » Jatszottal-e mar valaha életedben szerencsejatékkal (szerencsejatéknak nevezzuk azokat a játékokat, ahol pénzért lehet fogadni, és pénzt lehet velük nyerni)? (Soha nem játszottam. / Valaha játszottam, de ez elmúlt évben nem. / Az elmúlt évben játszottam, de az elmúlt 30 napban nem. / Az elmúlt 30 napban is játszottam.) ) Milyen gyakran játszottál bármilyen szerencsejátékkal? ) Az elmúlt 12 hónapban > Az elmúlt 30 napban (Soha / 1-2 napon / 3-5 napon / 6-9 napon / 10-19 napon / 20-29 napon / 30 vagy több napon) A tanulók 44,396-a játszott már életében szerencsejátékkal. Több mint harmaduk (35,5%) az elmult év soran is, mig tobb mint hatodrészük (17,1%) az elmúlt 30 napban is megtette ezt. Szignifikáns nemi különbségeket figyeltünk meg mindhárom szerencsejáték-mutatóban. A fiúk körében gyakrabban fordul elő, hogy életükben már kipróbálták a szerencsejátékot (58,299), illetve játszottak az elmult év (48,3%) és az elmult hönap sorän (26,5%), mint a lanyoknäl (32,8%; 24,9% &s 9,496). Mindez évfolyamos bontásban is látható (7.29-31. ábra). 7.29. ÁBRA 7.30. ÁBRA Szerencsejátékot életükben kipróbáló Az elmúlt évben szerencsejáték-használó tanulók arányai nem és évfolyam szerint tanulók arányai nem és évfolyam szerint (N = 3342) (N = 3348) IN Fiúk [I Lányok 62,4 II Fiúk III Lányok 60 60 S 544 3 © © > 2 40 378 2 4 Hu 29,5 © © © x x 2 20 ES) 20 a = o N = n & © & 0 x= 0 9 rite Evfolyam Evfolyam