OCR Output

150 " ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA

Szerencsejáték-használat

E témakörben valamennyi kérdés első alkalommal szerepelt a kutatásban, és
csak a 9-II. osztályos tanulóknak tettük fel.

KÉRDÉSEK:

» Jatszottal-e mar valaha életedben szerencsejatékkal (szerencsejatéknak nevezzuk azokat a
játékokat, ahol pénzért lehet fogadni, és pénzt lehet velük nyerni)? (Soha nem játszottam. /
Valaha játszottam, de ez elmúlt évben nem. / Az elmúlt évben játszottam, de az elmúlt 30
napban nem. / Az elmúlt 30 napban is játszottam.)

) Milyen gyakran játszottál bármilyen szerencsejátékkal?

) Az elmúlt 12 hónapban

> Az elmúlt 30 napban (Soha / 1-2 napon / 3-5 napon / 6-9 napon / 10-19 napon / 20-29 napon
/ 30 vagy több napon)

A tanulók 44,396-a játszott már életében szerencsejátékkal. Több mint har¬
maduk (35,5%) az elmult év soran is, mig tobb mint hatodrészük (17,1%) az
elmúlt 30 napban is megtette ezt. Szignifikáns nemi különbségeket figyeltünk
meg mindhárom szerencsejáték-mutatóban. A fiúk körében gyakrabban for¬
dul elő, hogy életükben már kipróbálták a szerencsejátékot (58,299), illetve
játszottak az elmult év (48,3%) és az elmult hönap sorän (26,5%), mint a la¬
nyoknäl (32,8%; 24,9% &s 9,496). Mindez évfolyamos bontásban is látható
(7.29-31. ábra).

7.29. ÁBRA 7.30. ÁBRA
Szerencsejátékot életükben kipróbáló Az elmúlt évben szerencsejáték-használó
tanulók arányai nem és évfolyam szerint tanulók arányai nem és évfolyam szerint
(N = 3342) (N = 3348)

IN Fiúk [I Lányok 62,4 II Fiúk III Lányok

60 60
S 544 3
© ©
>
2 40 378 2 4
Hu 29,5 ©
© ©
x x
2 20 ES) 20
a =
o N
= n
& ©
& 0 x= 0

9 rite

Evfolyam Evfolyam