OCR Output

7. EGÉSZSÉGKOCKÁZATI MAGATARTÁSOK " 149

7.26. ÁBRA 7.27. ÁBRA
Problémás videójáték-használati tünetet mutató Videójátékozáshoz kapcsolódóan virtuális javakat vásárló
tanulók arányai nem és évfolyam szerint (N = 3361) tanulók arányai nem és évfolyam szerint (N = 3414)

I Fiúk INNI Lányok II Fiúk III Lányok

30 60
53,1
23,0 49,8

Problémásak aránya (%)
5
>
Väsärlök aränya (%)

ox ne 9. 11%

Evfolyam Evfolyam

A 2018-as felméréshez képest a lányok körében szignifikánsan gyakrabban jel¬
lemző legalább egy gyakran jelenlévő problémás videójáték-használati tünet.
A tanulók 30,890-a számol be arról, hogy az elmúlt év során költött már pénzt
virtuális javak vásárlására videójátékokban. A fiúk (51,690) a lányokhoz képest
(13,4%) szignifikánsan gyakrabban vásárolnak ilyen virtuális javakat. Ez mind¬
két évfolyamon igaz (7.27. ábra), ugyanakkor az évfolyamok között nem figyel¬
hetünk meg szignifikáns különbséget.

A tanulók közel kétharmada soha nem vásárol virtuális javakat (7.28. ábra).
A fiúkhoz képest (39,490) a lányok körében szignifikánsan gyakrabban fordul
eld (84,0%), hogy soha nem vásároltak még virtuális javakat. A vásárlók több
mint felének (58,1%) mindig, míg több mint tizedének (12,1%) soha nem tud¬
nak a szülei a vásárlásról. A 11. osztályosok esetében szignifikánsan kisebb
arányban tudnak mindig a vásárlásról a szülők (51,4%), mint a fiatalabbaknal
(63,5%). A fiuk és lányok között egyik évfolyamon sincs különbség.

7.28. ÁBRA
Szülői monitorozás gyakorisága a videójátékozáshoz pénzért vásárolt
virtuális javakra vonatkozóan a 9-11. osztályos tanulók körében (N — 3393)

Soha nem vásárol
virtuális javakat

e Soha nem tudnak a szülők arról,
hogy virtuális javakat vásárol
Néha tudnak a szülők arról,
hogy virtuális javakat vásárol

Mindig tudnak a szülők arról,
hogy virtuális javakat vásárol