Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Szivák Júlia
Cím (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Tudományterület
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000108/0076
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 77 [77]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000108/0076

OCR

III. ISTENEK, DÉMONOK ÉS KÍSÉRTETEKA KÉPERNYŐN pornót forgatni ugyanott. Hamarosan kiderül azonban, hogy a házban előforduló magas halálozási rátáért egy meggyilkolt nő a felelős, akit a falusiak boszorkányság gyanúja miatt kínoztak halálra, és csurailként visszatérve az egész világon bosszút akar állni. A filmben a horror és az erotika kéz a kézben járnak, amely a siker fő okaként is azonosítható. A szexualitását elfojtó indiai társadalomban továbbra is nagy izgalmakat okozott, hogy a főszerepet Sunny Leone, egy népszerű kanadai-indiai pornószínésznő játszotta. Filmen kívüli személyiségére és sztarimazsara a film is rájátszott, ugyanis a történet szerint megszállja testét a házat uraló kísértet, hogy elcsábítsa és megölje a filmben szereplő férfiakat. A főszereplő személyén kívül a film címe is utal a szexuális konnotációra, ugyanis a: MMS-üzenet neve Indiában összeforrott a közösségi médián továbbított, mobiltelefonnal rögzített szexvideókkal, ahol a résztvevők gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy épp felvétel készül a történtekről. A Ragini MMS pedig az MMS-videok képi világának felhasználásávaligyekszik azt a képi világot előállítani, amelyet az amerikai horrorfilmekben előforduló , előkerült", valódi" felvételek alapján igaz horrortörténetet ábrázol (Sen 2017: 1559. A csurail egyéb megjelenései sokszor szintén női szerepekhez kapcsolódnak, de általában nem a szexualitása áll a narratíva középpontjában. Különösen népszerű alak a streaming platformokra gyártott tartalmakban, ahol gyakran a társadalmi igazsägtalansägok szimbélumaként jelenik meg. A Stree ([Sztri], ,N6”, 2018, rend.: Amar Kaushik), Roohi ([Ruhi], 2021, rend.: Hardik Mehta) és Bulbbul (2020, rend.: Anvita Dutt) című filmek mind a csurail egyfajta rehabilitációjáról szólnak. A Stree című film a Karnátaka állambeli , nalé bá" legendát vegyíti a csurail mitológiával. A „nale ba”, vagyis ,holnap gyere" kifejezéssel illetett legendás alak megjelenése arra vezethető vissza, hogy a népi hiedelem szerint a karnátakai falvakat egy vérszomjas démon járja, aki minden ajtón bekopogtat, és az ott lakók rokonait imitálva próbálja őket kicsalni a házból. Ha valaki ajtót nyit neki, akkor a démon elragadja és kegyetlenül meggyilkolja őt. Ezt elkerülendő, a falusiak azt írják ki az ajtajukra, hogy , holnap gyere". A démon ezt elolvassa, és bár másnap visszatér, ugyanezt a feliratot látva megint távozik, vagyis mindaddig elkerüli a helyieket, amíg a felirat a helyén van (Bangalore Mirror 2018). A Stree című film ezt a legendát a fájdalmában pusztító csurail alakjával kombinálja, és észak-indiai környezetbe helyezi a történetet. A Madhja Pradésbeli álmos kisváros, Csandéri lakói minden évben négy napon keresztül rettegésben élnek, ugyanis ilyenkor jön el a Nő, aki elragadja az óvatlan férfiakat. Ezt megakadályozandó, minden ajtóra felfestik az yO, Sztri, kal áná", vagyis , Ó, nő, holnap gyere!" feliratot. Amikor a feliratból letörlődik a , holnap" szó és meghívássá változik a tiltás, a Nő valóban eljön, és elkezdi átvenni az irányítást a helyi férfiak elméje fölött. Vicky, az egyetlen férfi, akire nem gyakorol hatást, megtudja, hogy a Nő azért kísérti a közösséget már évszázadok óta, mert annak idején a városiak tették tönkre az életét. A N6 Csandéri legszebb kurtizanja volt, akiért rajongtak a férfiak, míg egy nap úgy nem döntött, hogy férjhez megy. Az esküvője éjszakáján 75

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.4 MB
Permalinkből jpg
022_000108/0076.jpg
Permalinkből OCR
022_000108/0076.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde