Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Szivák Júlia
Title (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Field of science
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Type of publication
monográfia
022_000108/0076
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 77 [77]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000108/0076

OCR

III. ISTENEK, DÉMONOK ÉS KÍSÉRTETEKA KÉPERNYŐN pornót forgatni ugyanott. Hamarosan kiderül azonban, hogy a házban előforduló magas halálozási rátáért egy meggyilkolt nő a felelős, akit a falusiak boszorkányság gyanúja miatt kínoztak halálra, és csurailként visszatérve az egész világon bosszút akar állni. A filmben a horror és az erotika kéz a kézben járnak, amely a siker fő okaként is azonosítható. A szexualitását elfojtó indiai társadalomban továbbra is nagy izgalmakat okozott, hogy a főszerepet Sunny Leone, egy népszerű kanadai-indiai pornószínésznő játszotta. Filmen kívüli személyiségére és sztarimazsara a film is rájátszott, ugyanis a történet szerint megszállja testét a házat uraló kísértet, hogy elcsábítsa és megölje a filmben szereplő férfiakat. A főszereplő személyén kívül a film címe is utal a szexuális konnotációra, ugyanis a: MMS-üzenet neve Indiában összeforrott a közösségi médián továbbított, mobiltelefonnal rögzített szexvideókkal, ahol a résztvevők gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy épp felvétel készül a történtekről. A Ragini MMS pedig az MMS-videok képi világának felhasználásávaligyekszik azt a képi világot előállítani, amelyet az amerikai horrorfilmekben előforduló , előkerült", valódi" felvételek alapján igaz horrortörténetet ábrázol (Sen 2017: 1559. A csurail egyéb megjelenései sokszor szintén női szerepekhez kapcsolódnak, de általában nem a szexualitása áll a narratíva középpontjában. Különösen népszerű alak a streaming platformokra gyártott tartalmakban, ahol gyakran a társadalmi igazsägtalansägok szimbélumaként jelenik meg. A Stree ([Sztri], ,N6”, 2018, rend.: Amar Kaushik), Roohi ([Ruhi], 2021, rend.: Hardik Mehta) és Bulbbul (2020, rend.: Anvita Dutt) című filmek mind a csurail egyfajta rehabilitációjáról szólnak. A Stree című film a Karnátaka állambeli , nalé bá" legendát vegyíti a csurail mitológiával. A „nale ba”, vagyis ,holnap gyere" kifejezéssel illetett legendás alak megjelenése arra vezethető vissza, hogy a népi hiedelem szerint a karnátakai falvakat egy vérszomjas démon járja, aki minden ajtón bekopogtat, és az ott lakók rokonait imitálva próbálja őket kicsalni a házból. Ha valaki ajtót nyit neki, akkor a démon elragadja és kegyetlenül meggyilkolja őt. Ezt elkerülendő, a falusiak azt írják ki az ajtajukra, hogy , holnap gyere". A démon ezt elolvassa, és bár másnap visszatér, ugyanezt a feliratot látva megint távozik, vagyis mindaddig elkerüli a helyieket, amíg a felirat a helyén van (Bangalore Mirror 2018). A Stree című film ezt a legendát a fájdalmában pusztító csurail alakjával kombinálja, és észak-indiai környezetbe helyezi a történetet. A Madhja Pradésbeli álmos kisváros, Csandéri lakói minden évben négy napon keresztül rettegésben élnek, ugyanis ilyenkor jön el a Nő, aki elragadja az óvatlan férfiakat. Ezt megakadályozandó, minden ajtóra felfestik az yO, Sztri, kal áná", vagyis , Ó, nő, holnap gyere!" feliratot. Amikor a feliratból letörlődik a , holnap" szó és meghívássá változik a tiltás, a Nő valóban eljön, és elkezdi átvenni az irányítást a helyi férfiak elméje fölött. Vicky, az egyetlen férfi, akire nem gyakorol hatást, megtudja, hogy a Nő azért kísérti a közösséget már évszázadok óta, mert annak idején a városiak tették tönkre az életét. A N6 Csandéri legszebb kurtizanja volt, akiért rajongtak a férfiak, míg egy nap úgy nem döntött, hogy férjhez megy. Az esküvője éjszakáján 75

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.4 MB
Lien permanent vers jpg
022_000108/0076.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000108/0076.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu