" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével kapnak különböző
 tanulási tartalmakat/feladatokat (pl. feladatkiadás Google Osztályterem
 segítségével).
 
" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével kapcsolódhatnak,
 interakcióba léphetnek egymässal/tananyaggal (pl. közösen szerkesztenek
 egy Google Dokumentumot).
 
" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével létrehozhatnak
 valamilyen új tartalmat, konkrét produktumot (pl. powerpoint prezentációt
 készítenek).
 
" A diákokat nem érinti, nem használják az eszközt.
 
" Nem szeretnék válaszolni.
 
"26) Hogyan változtatta meg a választott digitális megoldás a korábbi peda¬
 gógiai megközelítését/gyakorlatát? (Ha több belyes válasz is van, kérjük, jelölje
 meg a legjellemzöbbet).
 
" Az új technológiai megoldás gyakorlatilag helyettesíti akorábban alkalmazott
 megoldást (pl. hagyományos tábla helyett interaktív tábla).
 
" Az új technológiai megoldás hatékonyabb tanulási-tanítási módszereket tesz
 lehetővé (pl. diákok egymás munkáit értékelik korrektúra módban a Google
 Dokumentumban).
 
" Az új technológiai megoldás nemcsak javította a tanulási-tanítási módszereket,
 hanem alapvetően átalakította a pedagógiai megközelítésemet, ahogyan a
 tanulási-tanítási folyamatról gondolkozom (pl. szöveges esszé helyett a diákok
 egy szerkesztett videóban mutatják be a feladatot).
 
" Nem változott a korábbi gyakorlatom.
 
" Nem szeretnék válaszolni.
 
 
GÁTLÓ TÉNYEZŐK
 
27) Milyen tényezők nehezítik a meglévő digitális megoldások hatékony
 felhasználását a tanulási-tanítási folyamat támogatására? (Kérjük, jelölje be az
 összes jellemző állítást!) t- 28) Milyen tényezők nehezítik új digitális megoldások
 
 
hatékony bevezetését az Önök intézményében a tanulási-tanítási folyamat
 
támogatására? (Kérjük, jelölje be az összes jellemző állítást!)
 
" Az intézmény infrastrukturális ellátottsága nem megfelelő.
 
" Pénzügyi források hiánya.
 
" Digitális pedagógiai kompetenciák hiánya.
 
" Bizonytalanság a digitális megoldások bevezetésének szükségességével
 kapcsolatban.
 
" A digitális megoldásokkal és az általuk jelentett kockázatokkal kapcsolatos
 félelem.
 
" Időhiány a digitális megoldások oktatási folyamatba való beépítéséhez.