" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével kapnak különböző
tanulási tartalmakat/feladatokat (pl. feladatkiadás Google Osztályterem
segítségével).
" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével kapcsolódhatnak,
interakcióba léphetnek egymässal/tananyaggal (pl. közösen szerkesztenek
egy Google Dokumentumot).
" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével létrehozhatnak
valamilyen új tartalmat, konkrét produktumot (pl. powerpoint prezentációt
készítenek).
" A diákokat nem érinti, nem használják az eszközt.
" Nem szeretnék válaszolni.
"26) Hogyan változtatta meg a választott digitális megoldás a korábbi peda¬
gógiai megközelítését/gyakorlatát? (Ha több belyes válasz is van, kérjük, jelölje
meg a legjellemzöbbet).
" Az új technológiai megoldás gyakorlatilag helyettesíti akorábban alkalmazott
megoldást (pl. hagyományos tábla helyett interaktív tábla).
" Az új technológiai megoldás hatékonyabb tanulási-tanítási módszereket tesz
lehetővé (pl. diákok egymás munkáit értékelik korrektúra módban a Google
Dokumentumban).
" Az új technológiai megoldás nemcsak javította a tanulási-tanítási módszereket,
hanem alapvetően átalakította a pedagógiai megközelítésemet, ahogyan a
tanulási-tanítási folyamatról gondolkozom (pl. szöveges esszé helyett a diákok
egy szerkesztett videóban mutatják be a feladatot).
" Nem változott a korábbi gyakorlatom.
" Nem szeretnék válaszolni.
GÁTLÓ TÉNYEZŐK
27) Milyen tényezők nehezítik a meglévő digitális megoldások hatékony
felhasználását a tanulási-tanítási folyamat támogatására? (Kérjük, jelölje be az
összes jellemző állítást!) t- 28) Milyen tényezők nehezítik új digitális megoldások
hatékony bevezetését az Önök intézményében a tanulási-tanítási folyamat
támogatására? (Kérjük, jelölje be az összes jellemző állítást!)
" Az intézmény infrastrukturális ellátottsága nem megfelelő.
" Pénzügyi források hiánya.
" Digitális pedagógiai kompetenciák hiánya.
" Bizonytalanság a digitális megoldások bevezetésének szükségességével
kapcsolatban.
" A digitális megoldásokkal és az általuk jelentett kockázatokkal kapcsolatos
félelem.
" Időhiány a digitális megoldások oktatási folyamatba való beépítéséhez.