OCR Output

MELLÉKLET 193

" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével kapnak különböző
tanulási tartalmakat/feladatokat (pl. feladatkiadás Google Osztályterem
segítségével).

" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével kapcsolódhatnak,
interakcióba léphetnek egymässal/tananyaggal (pl. közösen szerkesztenek
egy Google Dokumentumot).

" A diákok az adott technológiai megoldás segítségével létrehozhatnak
valamilyen új tartalmat, konkrét produktumot (pl. powerpoint prezentációt
készítenek).

" A diákokat nem érinti, nem használják az eszközt.

" Nem szeretnék válaszolni.

"26) Hogyan változtatta meg a választott digitális megoldás a korábbi peda¬
gógiai megközelítését/gyakorlatát? (Ha több belyes válasz is van, kérjük, jelölje
meg a legjellemzöbbet).

" Az új technológiai megoldás gyakorlatilag helyettesíti akorábban alkalmazott
megoldást (pl. hagyományos tábla helyett interaktív tábla).

" Az új technológiai megoldás hatékonyabb tanulási-tanítási módszereket tesz
lehetővé (pl. diákok egymás munkáit értékelik korrektúra módban a Google
Dokumentumban).

" Az új technológiai megoldás nemcsak javította a tanulási-tanítási módszereket,
hanem alapvetően átalakította a pedagógiai megközelítésemet, ahogyan a
tanulási-tanítási folyamatról gondolkozom (pl. szöveges esszé helyett a diákok
egy szerkesztett videóban mutatják be a feladatot).

" Nem változott a korábbi gyakorlatom.

" Nem szeretnék válaszolni.

GÁTLÓ TÉNYEZŐK

27) Milyen tényezők nehezítik a meglévő digitális megoldások hatékony
felhasználását a tanulási-tanítási folyamat támogatására? (Kérjük, jelölje be az
összes jellemző állítást!) t- 28) Milyen tényezők nehezítik új digitális megoldások

hatékony bevezetését az Önök intézményében a tanulási-tanítási folyamat

támogatására? (Kérjük, jelölje be az összes jellemző állítást!)

" Az intézmény infrastrukturális ellátottsága nem megfelelő.

" Pénzügyi források hiánya.

" Digitális pedagógiai kompetenciák hiánya.

" Bizonytalanság a digitális megoldások bevezetésének szükségességével
kapcsolatban.

" A digitális megoldásokkal és az általuk jelentett kockázatokkal kapcsolatos
félelem.

" Időhiány a digitális megoldások oktatási folyamatba való beépítéséhez.