Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0080
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 81 [81]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0080

OCR

2. KUTATÁSMÓDSZERTAN 79 2.3. A KUTATÁS KORLÁTAI A kutatás egyik nehézsége a világban bekövetkező változások kapcsán említhető. Bár a kutatás fókusza általános, így beépíthetők voltak a közelmúlt eseményei is (digitális munkarend, mesterséges intelligencia). Ez egyrészről előnyként értel mezhető, hiszen a kutatás képes volt organikusan reagálni ezekre az eseményekre és nem zárta el magát ezek hatásától, másik oldalról viszont ezeket a hatásokat a tervezési fázisban nem lehetett még figyelembe venni, ami korlátokat is jelent. További korlátként említhetjük a kutatási design sajátosságából fakadó elemeket. A kevert módszertani design kihívása az értelmes és jelentőségteljes ,kevertség” megteremtése, hogy a kevert megközelítés valóban hozzáadott értéket jelentsen a kutatásban és ne csak egymás mellett szerepeljenek a különböző adatok, adatforrások. A kevert módszer ellenére a kvantitatív logika dominál a kutatás során. Látható, hogy a kvantitatív adatoknak, korábbi és aktuális kutatási adatbázisoknak szinte kimeríthetetlen tárháza vonatkozik arra a területre, amit vizsgálunk, így érthető ez a hangsúlyeltolódás. Ettől függetlenül figyelembe kell venni, hogy a kutatás egyik hiányzó eleme az interjús vizsgálatok és megfigyelések tapasztalatainak beépítése a vizsgált jelenségek értelmezéséhez. Ez a kritika a kapcsolódó nemzetközi szakirodalomban is megjelenik. Ennek tapasztalatai alapján, illetve felhasználva jelen kutatás eredményeit érdemes lehet erre a hiányosságra építő, további kutatásokat megvalósítani. Mivel jelen kutatásunk alapkutatás fókuszú és átfogó kérdéseket vizsgál, ez jól meg tud ágyazni további, kvalitatív jellegű vagy esettanulmány stratégiát követő kutatási projekteknek. Korlátként kell tekinteni a kvantitatív technikákból fakadó tényezőkre is. A minta bemutatásánál utaltunk a mintaválasztás sajátosságaira, az egyes minták reprezentativitäsära. Itt külön kiemelendő a felsőoktatási (pedagógusképzési) területét, ahol nem állnak rendelkezésünkre a populáció összetételére vonatkozó adatok és nehézkes a minta elérése is. Fontos előremutató tanulságként fogalmazható meg egy országos szintű statisztikai adatszolgáltatás szükségessége ezen a területen (a közoktatáshoz hasonlóan). Mivel az adatfelvétel online zajlott, ezért számolnunk kell ennek torzító hatásával, ami a téma szempontjából még jelentősebb. Feltételezhetjük, hogy a digitális világban kevésbé jártas válaszadók alulreprezentáltak a megválasztott kutatási platformnak köszönhetően. A felsorolt korlátok figyelembevételével kell értelmeznünk a kutatás eredményeit. Az eredmények bemutatása során, ahol releváns, további reflexióval élünk a kutatási korlátok értelmezése kapcsán. A következő részben az eredmények kutatási kérdések mentén történő bemutatása következik.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.19 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0080.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0080.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde