Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0081
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 82 [82]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0081

OCR

3. EREDMÉNYEK A következő részben a kutatás eredményeit mutatjuk be, alapvetően a két fő kutatási kérdés, illetve az alábontott rész kutatási kérdések logikája mentén. Az egyes alfejezetek a rész kutatási kérdésekre épülnek, így egy alfejezetben több, a kutatásmódszertani részben bemutatott adatbázis felhasználására is sor kerülhet. Ebben a logikában az eredmények narratív bemutatása történik meg, nem pedig az egyes adatbázisok ismertetése, lineáris bemutatása a hipotézisek mentén. Ez a megoldás a monografikus forma miatt indokolt, így értelmesebb és logikusabb a törzsszöveg folyása. Az első részben a képességformálás és a képességfelhasználás dinamikájára vonatkozóan mutatjuk be leíró és értelmező eredményeinket, amely az első két fejezet keretében a makro-perspektívára (elsősorban regionális különbségek elemzésére), míg az utolsó két fejezet keretében inkább a mikroperspektívára fékuszälunk. Természetesen ezek a szintek nem kezelhetők egymás nélkül, így az összegzésben ezek összefüggéseire fókuszálunk majd. Az első két részfejezetben bemutatjuk azt a skálát, amelyet a 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel támogatott fejlesztésének képességére alakítottunk ki, mint a képesség-ökoszisztéma szempontjából megragadott, a pedagógusprofessziót a digitális transzformáció kihívásainak szempontjából értelmező indikátor. A bemutatás mellett ennek a kompetenciának az értelmezésére, fejlettségére és regionális dinamikájára fókuszálunk. Az utolsó két alfejezetben azokra a digitális oktatási stratégiákra fókuszálunk, amelyek leírják a 21. századi kompetenciák fejlesztése szempontjából kiaknázható lehetőségeket a digitális oktatás keretében. Bár ezek az adatok az egyes pedagógusok egyéni válaszaiból fakadóan kerültek kialakításra, továbbra is alkalmazzuk a regionális aspektust. Mivel ökoszisztémaként kezeljük a rendszert, ezért ezekben a fejezetekben párhuzamosan kezeljük és összehasonlítjuk a köznevelési és a felsőoktatási (pedagógusképzési) alrendszereket. A második részben a második kutatási kérdésre fókuszálva az egyéni és szervezeti alkalmazkodás különböző aspektusait mutatjuk be. Kitérünk az alkalmazott pedagógiai stratégiákra a veszélyhelyzet során, illetve később az érettebb döntések meghozatala során. Mindezek viszonylatában vizsgáljuk a szervezeti tényezők (szervezeti kultúra, tanulószervezeti viselkedés) hatását a digitális oktatás megvalósítására, illetve a technológiaelfogadás és -használat bejóslására (kibővítve és mélyítve a korábban bemutatott modellek értelmezését). Végül pedig kifejezetten

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.13 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0081.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0081.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde