Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0080
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 81 [81]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000075/0080

OCR

2. KUTATÁSMÓDSZERTAN 79 2.3. A KUTATÁS KORLÁTAI A kutatás egyik nehézsége a világban bekövetkező változások kapcsán említhető. Bár a kutatás fókusza általános, így beépíthetők voltak a közelmúlt eseményei is (digitális munkarend, mesterséges intelligencia). Ez egyrészről előnyként értel mezhető, hiszen a kutatás képes volt organikusan reagálni ezekre az eseményekre és nem zárta el magát ezek hatásától, másik oldalról viszont ezeket a hatásokat a tervezési fázisban nem lehetett még figyelembe venni, ami korlátokat is jelent. További korlátként említhetjük a kutatási design sajátosságából fakadó elemeket. A kevert módszertani design kihívása az értelmes és jelentőségteljes ,kevertség” megteremtése, hogy a kevert megközelítés valóban hozzáadott értéket jelentsen a kutatásban és ne csak egymás mellett szerepeljenek a különböző adatok, adatforrások. A kevert módszer ellenére a kvantitatív logika dominál a kutatás során. Látható, hogy a kvantitatív adatoknak, korábbi és aktuális kutatási adatbázisoknak szinte kimeríthetetlen tárháza vonatkozik arra a területre, amit vizsgálunk, így érthető ez a hangsúlyeltolódás. Ettől függetlenül figyelembe kell venni, hogy a kutatás egyik hiányzó eleme az interjús vizsgálatok és megfigyelések tapasztalatainak beépítése a vizsgált jelenségek értelmezéséhez. Ez a kritika a kapcsolódó nemzetközi szakirodalomban is megjelenik. Ennek tapasztalatai alapján, illetve felhasználva jelen kutatás eredményeit érdemes lehet erre a hiányosságra építő, további kutatásokat megvalósítani. Mivel jelen kutatásunk alapkutatás fókuszú és átfogó kérdéseket vizsgál, ez jól meg tud ágyazni további, kvalitatív jellegű vagy esettanulmány stratégiát követő kutatási projekteknek. Korlátként kell tekinteni a kvantitatív technikákból fakadó tényezőkre is. A minta bemutatásánál utaltunk a mintaválasztás sajátosságaira, az egyes minták reprezentativitäsära. Itt külön kiemelendő a felsőoktatási (pedagógusképzési) területét, ahol nem állnak rendelkezésünkre a populáció összetételére vonatkozó adatok és nehézkes a minta elérése is. Fontos előremutató tanulságként fogalmazható meg egy országos szintű statisztikai adatszolgáltatás szükségessége ezen a területen (a közoktatáshoz hasonlóan). Mivel az adatfelvétel online zajlott, ezért számolnunk kell ennek torzító hatásával, ami a téma szempontjából még jelentősebb. Feltételezhetjük, hogy a digitális világban kevésbé jártas válaszadók alulreprezentáltak a megválasztott kutatási platformnak köszönhetően. A felsorolt korlátok figyelembevételével kell értelmeznünk a kutatás eredményeit. Az eredmények bemutatása során, ahol releváns, további reflexióval élünk a kutatási korlátok értelmezése kapcsán. A következő részben az eredmények kutatási kérdések mentén történő bemutatása következik.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.19 MB
Lien permanent vers jpg
022_000075/0080.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000075/0080.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu