Az összes baleset alakulását vizsgálva megállapítható, hogy alapvetően
csökkenő tendencia jellemzi az ittasan okozott baleseteket. 1994-ben, 1996 és
1998 között, majd 2000 és 2004 között növekedés volt tapasztalható az összes
baleset és az ittasan okozott balesetek tekintetében is. 2004 és 2007 között
pedig szinte stagnált a balesetek száma.
2007-től jelentős csökkenés ment végbe 2012-ig, ebben az évben volt a vizs¬
gált időszakban mért legkevesebb baleset is. 2012-2018 között további eny¬
he növekedés figyelhető meg a balesetek számában, ez a tendencia 2019-ben
tört meg. A csökkenő tendencia az ittasan okozott balesetek esetén is 2008-tól
szembetűnő, ami 2019-ig szinte folyamatos. Az ittasan okozott balesetek te¬
kintetében a jelentős változást magyarázhatja a jogszabályi környezet válto¬
zása, ugyanis 2008-tól kezdve érvényesül Magyarországon a Zéró tolerancia.
Mindez azért járulhatott hozzá az ittasan okozott közúti balesetek számának
kedvező alakulásához, mert a szigorítás következtében vélhetően kevesebb al¬
koholt fogyasztottak a vezetők a szankcióktól való félelem miatt. Az ittasan
okozott balesetek számának csökkenésével megfigyelhető, hogy az így történt
balesetek száma az összes balesethez viszonyítva is csökkent. Míg az első vizs¬
gált időszakban, 1990-ben az az összes baleset 15,396-át okozták ittasan, addig
ez szám 2007-ben 13,890-ra, 2019-re pedig 8,490-ra csökkent.