Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0077
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 78 [78]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0077

OCR

2. A FONETIKA TANÍTÁSA, TÍPUSFELADATOK, GYAKORLATOK Cs — ez a két betű együtt hozza létre azt a hangot, ami az ukrán 4 hangnak felel meg. Pl: kacsa, macska, csap, csokoládé, cserép Sz — ez a két betű hozza létre a hangot, amely az ukrán c hangnak felel meg. Ez a megfelelés gyakran okoz írásban zavart is, mert nagyon sokszor sz helyet c-t írnak, s olvasáskor is előfordul, hogy ahol magyar c betűt látnak, azt sz-nek ejtik. Pl: szalma, száll, szél, szól, szem, szép Zs - ez a két betű együtt alkotja az ukrán 3Kk hangot. Pl: zsák, zseb, rízs, zsír, rózsa, mazsola Gyakran előfordul, hogy a magyar nyelvben mássalhangzókettőzés áll a szóban, ami az ukránban jóval ritkább, így gyakran ezt sem érzékelik hallás alapján. Pl: varr, toll, forr, itt, ott, hall, sakk. S nem utolsósorban a kétjegyű betű duplázódása. Pl: meccs, meggy, pettyes, mennyi, dinnye. Ez azért is nagyon nehéz számukra, mert gyakran ezeknek a szavaknak van szimpla kétjegyű mássalhangzós párja is. Pl: megy-meggy, szal-szall, hal-hall, halom-hallom, halott-hallott 2.4. ÁLTALÁNOS FELADATOK, GYAKORLATOK Néhány gyakorlat- és feladattípus: A) Hangidőtartam felismerése: szópárok hosszú—rövid magánhangzókkal. 1. Egyszerű tollbamondás, csak szavakkal. 2. Lehet ez kártyák kiosztása az adott magánhangzópárokkal, felolvasás alapján felismerni és felmutatni azt, amelyiket hallják a szóban. . Ugyanez írásban, leírni azt, amelyiket hallják. 4. Esetleg bármilyen egyezményes jel (pl. kopogás vagy tapsolás, két különböző tárgy felmutatása) alapján elkülöníteni, hogy hosszú vagy rövid magánhangzót hallanak. 5. Hiányos szöveg pótlása, eldöntendő, hogy rövid vagy hosszú magánhangzó hibázik. Qo B) Két hang differenciálása: 1. Szavak, mondatok, mondókák felolvasása, ismétlése. 2. A két differenciálandó hangot tetszőleges váltakoztatással olvassuk fel többször egymás után, ezt kell leírniuk a tanulóknak. «77 «

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
844.77 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0077.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0077.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde