Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Title (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000029/0077
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 78 [78]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000029/0077

OCR

2. A FONETIKA TANÍTÁSA, TÍPUSFELADATOK, GYAKORLATOK Cs — ez a két betű együtt hozza létre azt a hangot, ami az ukrán 4 hangnak felel meg. Pl: kacsa, macska, csap, csokoládé, cserép Sz — ez a két betű hozza létre a hangot, amely az ukrán c hangnak felel meg. Ez a megfelelés gyakran okoz írásban zavart is, mert nagyon sokszor sz helyet c-t írnak, s olvasáskor is előfordul, hogy ahol magyar c betűt látnak, azt sz-nek ejtik. Pl: szalma, száll, szél, szól, szem, szép Zs - ez a két betű együtt alkotja az ukrán 3Kk hangot. Pl: zsák, zseb, rízs, zsír, rózsa, mazsola Gyakran előfordul, hogy a magyar nyelvben mássalhangzókettőzés áll a szóban, ami az ukránban jóval ritkább, így gyakran ezt sem érzékelik hallás alapján. Pl: varr, toll, forr, itt, ott, hall, sakk. S nem utolsósorban a kétjegyű betű duplázódása. Pl: meccs, meggy, pettyes, mennyi, dinnye. Ez azért is nagyon nehéz számukra, mert gyakran ezeknek a szavaknak van szimpla kétjegyű mássalhangzós párja is. Pl: megy-meggy, szal-szall, hal-hall, halom-hallom, halott-hallott 2.4. ÁLTALÁNOS FELADATOK, GYAKORLATOK Néhány gyakorlat- és feladattípus: A) Hangidőtartam felismerése: szópárok hosszú—rövid magánhangzókkal. 1. Egyszerű tollbamondás, csak szavakkal. 2. Lehet ez kártyák kiosztása az adott magánhangzópárokkal, felolvasás alapján felismerni és felmutatni azt, amelyiket hallják a szóban. . Ugyanez írásban, leírni azt, amelyiket hallják. 4. Esetleg bármilyen egyezményes jel (pl. kopogás vagy tapsolás, két különböző tárgy felmutatása) alapján elkülöníteni, hogy hosszú vagy rövid magánhangzót hallanak. 5. Hiányos szöveg pótlása, eldöntendő, hogy rövid vagy hosszú magánhangzó hibázik. Qo B) Két hang differenciálása: 1. Szavak, mondatok, mondókák felolvasása, ismétlése. 2. A két differenciálandó hangot tetszőleges váltakoztatással olvassuk fel többször egymás után, ezt kell leírniuk a tanulóknak. «77 «

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1751 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
844.77 KB
Lien permanent vers jpg
022_000029/0077.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000029/0077.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu