Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000017/0000

Pragmatika a magyar mint idegen nyelv oktatásában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Pragmatics in Teaching Hungarian as a Foreign Language
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000017/0083
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 84 [84]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000017/0083

OCR

12. TÉMÁK (TUDÁSKERETEK, FORGATOKONYVEK)... nivalóját a kontextuális körülményekhez tudja igazítani (KER 2002: 45-46, 150-151, v6. még KER 2002: 90-98). C1 szint: Ezen a szinten a nyelvtanuló már képes elkerülő stratégiákat is alkalmazni a társalgásban. Az elsajátított nyelvi eszközök (nyelvi repertoár) közül a kontextus összetevőinek megfelelően választ. Társalgásban a rendelkezésére álló kommunikációs eszközök széles köréből kiválasztja a megfelelőt a megjegyzései bevezetésére, képes a beszédjogot megszerezni és megtartani. Világos, gördülékeny, jól szerkesztett beszéd és szöveg létrehozására képes, jól használja a kohézió és a koreferencia eszközeit. Tud összetett témákról levelet írni. Írott szövegben képes a befogadó elvárásaihoz is igazítani a stílusát (KER 2002: 46, 151, vö. még KER 2002: 35—36, 90—98). C2 szint: Könnyedén képes kommunikálni, látható erőfeszítés nélkül észleli és használja a nem verbális jeleket. Társalgásba integrálni tudja saját mondanivalóját, természeteséggel alkalmazza a beszédszerepeket. A kontextusnak megfelelő nyelvi eszköz és stílus magabiztos használata jellemzi a nyelvtanulót. Az implicit jelentéstartalmaknak és utalásoknak is tudatában van. Koherens szöveget és beszédet tud létrehozni, melyben a kohézió és a kötőszavak, illetve más kohéziós eszközök széles skáláját változatosan, a szöveg vagy a társalgás kontextusához és stílusához adaptálva, megfelelően használja. Meg tud fogalmazni összetett leveleket, beszámolókat és cikkeket. Szakmai szövegekről és irodalmi művekről képes recenziót írni (KER 2002: 114, 151, vö. még KER 2002: 35-36, 90-98). +83 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1750 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
767.03 KB
Lien permanent vers jpg
022_000017/0083.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000017/0083.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu