Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0182
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 183 [183]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0182

OCR

¢ RITUALEK VALERE NOVARINA MUVEIBEN * ten megemlítenünk, mert a színház mint (úr)vacsora testies és fizikai metaforáját ennek a tagadásával egészíti ki Novarina ugyanebben az esszében: A kenotikus színház a színpad nemlétezését ismétli a színpadon; ez a színház első képlete, kihirdetett kémiájának legegyszerűbbje, a tagadé alapké; a színész belép és így szól: sÍme, ez itt nincs.x Anatopikus, ukronikus, analogál, antistrofikus, anamorf, diafonikus, perspektrális, anaforaszerű és diafán, antiandrikus, transztanatális, antiantróp és főként antiantropopoduláris, afonikus és szuperakusztikus és anakozmikus és szuperszexuált, a színház ellenpontok által halad előre, ellenárnyékolja az ellenszemélyeket, és logoéderekben feltörő szavakkal kettőzi meg őket; a kifordított és visszafordíthatatlan világot tárja elénk: íme, most feláldozza magát a tér. Íme, a tér átadja a perszónabelsejű embert. Ilyen a színházi ellenanyag; láthatóan megmutatkozik benne a sehol: és mindeközben ott az ember — és az univerzum. A színház egy kifejezetten fizikai hely, ahol a test eljővén így szól: semmi sem lehetetlenebb számomra a testnél. A színész eljön, hogy üjraalkossa az emberi test teljes geometriajat.”*® Novarina logaéder-koncepcidja és a metafora a sz6 inkarnacidjanak ellentmondasossagat fejezi ki: »Logaéderek! Logaéderek! A szavak cselekvése retúr közlekedik. A mondat úgy mozdul előre, mint az idő, és mint annak ellentéte: visszájára fordítja képességeit, retroaktív zenévé lesz, amely zeng és az emlékezetben cselekszik. Minden szó retroaktívan hat a többi szóra: minden szóra egy könyv kezdete óta, de minden már kiejtett szóra is, amióta csak szavakat kiejtenek... Az idő kifordításának ez a jelensége sehol sem figyelhető meg nyilvánvalóbban, mint a nyelvben. 328 TJo., 22—23. + 181 c

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
812.88 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0182.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0182.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu