Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Oldal
Előnézet
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Előnézet
Sorozat
Metszéspontok
arc_000134/0320
  • Oldal
Oldal 321 [321]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
arc_000134/0320

OCR

320 LÉNÁRD SÁNDOR — CZETŐ KRISZTINA — ANTONI-ALT PETRONELLA Az esettanulmány készítése során feltárt közös tanulást és támogató körülményeket igazolta a nagymintás kvantitatív kutatás eredménye is, mert az iskola pedagógusai a megkérdezett többi intézmény pedagógusaihoz képest szignifikánsan magasabbra értékelték a kollégák segítségkérését, segítségnyújtását, közös tanításban való részvételét, A szervezet vezetése A vezetővel és a vezetés tagjaival folytatott interjúk és a fókuszcsoportos megbeszélések azt mutatták, hogy ebben az intézményben megosztott vezetés van. Ezt erősítette meg a kvantitatív kutatás eredménye is, mely disztributív döntéshozatalra utal, azaz a pedagógusok magas arányban érzik úgy, hogy aktívan részt vehetnek az iskola döntéshozatali folyamatában, jelentősebb mértékben, mint a vizsgálatba bevont iskolák átlagában. Minden interjúban említésre került, hogy a vezetőnek milyen meghatározó szerepe van az iskola arculatának kialakításában és a mindennapi demokratikus működés folyamatának irányításában. Nagyon sok megközelítés, modell jelent meg az eredményes iskolavezetésről való gondolkodásban (Marzano et al. 2005; Robinson, Lloyd, Rowe 2008; Kriiger, Scheerens 2012), melyben felerösödött az instructional leadership mint vezetői magatartás jelentősége. Ebben a modellben a vezető (Czetö, Lenärd 2018): + világos célok kialakítására és közvetítésére képes; s magas, szakértői szinten űzi hivatását; s részt vesz a tanitasi-tanuldsi folyamat mindennapos gyakorlatában; + biztositja a szakmai mtikédéshez sziikséges felszereltséget és a felmeriilé költségek finanszírozását; s elérhető és támogató attitűd jellemzi a kollégák szakmai munkáját illetően. A Kürt iskola vezetöje teljes mértékben megfelel az instructional leadership modell által leírt jellemzőknek, mely alapvetően egy markáns, a saját szakterületén jártas, professzionális vezető képét emeli ki, aki tudatosan megosztott vezetést gyakorol (jelentős a középvezetői szint szerepe az iskolában), ahol a vezetés erősségét a professzionalizmus, a szakmai hitelesség és következetesség (pl. demokratikus működési mód mindennapi gyakorlata), valamint a vezető által formált magas elvárások , hatalma" adja (pl. a folyamatos tudásmegosztás és világos elvárásokon alapuló teljesítményértékelés). A vezetéselméletben később megjelent az átalakító vezetés (transformational leadersbip) fogalma. Ennek a megközelítésnek az alapja, hogy a vezető feladata egyben a szervezet folyamatos fejlesztése is, ezért neki olyan változások elindítása és támogatása is a feladata, melynek eredményeképpen csökken a szigetszerű

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.12 MB
Permalinkből jpg
arc_000134/0320.jpg
Permalinkből OCR
arc_000134/0320.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde