Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0270
  • Page
Page 271 [271]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0270

OCR

270 PÁLVÖLGYI LAJOS — KOVÁCS ISTVÁN VILMOS együttműködésre és kezdeményező részvételre, cselekvésre építő tanulás, és az olyan globális tendenciákhoz történő kapcsolódás, mint amilyen a digitalizáció, a nemzetköziesedés, az innováció vagy a versenyképesség javítása. A partnerség témaköre ebben a tanulmányban két szakterület, az üzleti menedzsment és a felsőoktatás perspektíváiban kerül nagyító alá. A szerzők egyike a menedzsment, másikuk az oktatás világából érkezett. E tanulmány készítése során azonban nem a saját diszciplínájukról írtak, hanem sajátos pozíciót foglaltak el: a másik szakterületére tekintettek. Partnerség alatt a szerzők olyan együttműködési formákat értenek, amelyekben az érintettek hierarchikus viszony nélkül vagy azt másodlagossá téve kompetenciáik, feladatkörük, ambícióik függvényében saját elhatározásból vesznek részt. A szerzők feltételezik, hogy partnerség során az együttműködő felek vagy közös célokat követnek, vagy saját céljaikat a többiek céljaival összeegyeztethetőnek tekintik. A kapcsolódó tevékenységeik során kölcsönösen elismerik egymás hozzájárulását. A szerzők tapasztalatai alapján szerencsés, ha a partnerségben végzett munkát win-win várakozások kísérik és a partneri viszonyban megszülető eredmények közös produktumok. A MENEDZSMENTMODELLEK EVOLÚCIÓJA FELSŐOKTATÁSI KITEKINTÉSSEL A menedzsmexnt világában a partnerségre mint a vállalaton belüli ágensek horizontális és a vezetés, illetve az alárendelt szervezeti egységekben dolgozók vertikális partnerségére érdemes tekinteni, de a külső érintettekkel, ügyfelekkel, vásárlókkal való partnerség is fontos lehet, melyben a közös alkotás (co-creation) ambíciója is megjelenik. A felsőoktatás a közszféra alrendszere, így az üzleti világgal való analógia lehetősége központi dilemmája e témakörnek, jóllehet a magán felsőoktatási intézmények az üzleti/vállalati szféra részeként is értelmezhetők. Az egyetemeken belüli partnerség alatt kiemelten az egyetem akadémiai és adminisztratív szereplőinek a hallgatókkal kialakított partnerségét értjük, jóllehet, az üzleti szférához hasonlóan itt is egyre markánsabban megjelenik a külső érintettekkel, azaz a munkaadókkal, a közszférával és a helyi közösségekkel való együttműködés és partnerseg igenye (ld. Triple Helix, Tudashäromszög-modellek). Technolögiai ugräsok, a menedzsmentmödszerek kihiväsai &s valaszai Elsőként a menedzsmentmodellek fejlődésének néhány állomásához kapcsolódva érdemes áttekinteni az üzleti szféra partnerségi megközelítésének néhány elemét.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.11 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0270.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0270.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu