Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0023
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 24 [24]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000167/0023

OCR

22 | I. ELMÉLETI KÔZELÎTÉSEK Amikor pszichológiai szakirodalom csoportról beszél, általában a kiscsoportot érti alatta, ami 5-15 fő közötti taggal rendelkezik. (Pataki 1980) A szociálpedagógus által vezetett csoportok esetében is ezt a mennyiségi meghatározást vesszük át. Schaffer és Galinsky a pszichológiai kiscsoportok sajátosságai között az alábbiakat emelik ki: e , meghatározott létszám, e kijelölt vezető, akinek az interakciók szervezésében elengedhetetlen szerepe van, és tudja annak tartalmát is (célja van), e kísérlet arra, hogy a tagok jelentős érzelmi élményhez jussanak, ami döntő lehet a változás, az új tanulás szempontjából" (Schaffer és Galinsky 1989). A fentieket figyelembe véve megállapíthatjuk, hogy a szociálpedagógus által vezetett csoportok esetében a csoport egy speciális szerveződés, amelyben meghatározott számú tag olyan célok elérésén dolgozik, amelyek nagyon hasonlóak, -— de az egyéni élethelyzetek különbözőségéből adódóan - mégis eltéréseket mutatnak. A csoport vezetője feladatokon keresztül, irányított interakciók szervezésével segíti a tagokat a feladatok elvégzésében, a tapasztalatok átgondolásában, hogy azokat később a mindennapi életükbe beépítve hasznosíthassák. Természetesen rengetegitt használt fogalom kifejtésre vár annak érdekében, hogy pontosítani lehessen az általunk használt csoportfogalom minden részletét, és eztmegis tesszük a tanulmány későbbi fejezeteiben. Előbb azonban tekintsük át a csoportmunkához kapcsolódó fogalmak, összetevők fejlődését, tartalmának változásait. 1.2. A csoportmunka kialakulása és fejlődése A csoport elméleti megközelítéseinek első próbálkozásai a szociológia területén alakultak ki. Le Bon arról beszélt, hogy ,a tömegben az egyéntől eltérő viselkedés jelenik meg, ami a tömegléleknek köszönhető. A tömegben megindul egy fertőzés, ami megváltoztatja az egyén viselkedését" (Le Bon 1913). McDougall bevezette a , csoport-egész" fogalmát. A tömeget szembeállította a szervezett kisebb csoporttal, amely hatékonyan tud cselekedni (McDougall 1920).

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
985.88 KB
Lien permanent vers jpg
022_000167/0023.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000167/0023.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu