a 9/2023. (VII.17.) számú rektori utasítás értelmében ebben az évben megalakult az
Oktatás- és Kutatásfejlesztő Munkacsoport és az Oktatás- és Kutatásfejlesztő Men¬
torhálózat (G), mely sokrétű feladatot lát el az Egyetem digitalizációs és módszertani
fejlesztése terén. A két munkacsoport együttműködésének közös, fő célkitűzése az Egye¬
tem működési hatékonyságának és minőségének növelése, az oktatói és kutatói munka,
valamint a tanulás- és tanítási folyamat fejlesztése, minőségének és hatékonyságának
növelése, valamint az Egyetem digitális hátteret igénylő képzési és kutatási programjai
minőségének biztosítása. Nagy előnye a kezdeményezésnek, hogy egyszerre két, egy¬
mással kapcsolatban álló szinten teszi mindezt: az oktatás- és kutatásfejlesztés vezetőit
tömörítő, felsővezetői, illetve az egyes karokról érkező, intézeti szintet képviselők szint¬
jén, kiegészítve a Gazdasági Főigazgatóság IT és Adatvagyongazdálkodási Osztály és az
Oktatási Igazgatóság által nem oktatói munkakörben delegált képviselőkkel.
Az IKT Kutatóközpont közvetlen felelősségi körébe tartozó mentorhálózat a kollégák
egymás közötti ismeret- és tapasztalatmegosztásának helyi, kisközösségi támogatására,
illetve a kétirányú kommunikáció elősegítésére szolgál a munkavállalók és a képzést irá¬
nyító IKT Kutatóközpont között. A közös munkavégzés kidolgozott küldetésnyilatkozat
és ügyrend alapján történik, a szinkron és aszinkron tevékenységek dokumentálásával és
évi minimum 3 találkozó megszervezésével. Az utasításban megfogalmazottak alapján
a mentorhálózatba intézetenként egy kolléga kap meghívást a Központtól, aki az Inté¬
zetvezető jóváhagyásával és delegálása révén válik a munkacsoport tagjává. A delegáltak
az alábbiakban felsorolt főbb tevékenységekben vesznek részt:
s intézetében összegyűjti az oktatók igényeit, továbbítja szükségleteiket, prob¬
lémáikat a Központ felé;
s egy oktatásinformatikai szakértői közösség részeként rendszeresen részt vesz
a megbeszéléseken, tapasztalatcserén, információs anyagok, tutorialok stb. el¬
készítésében;
s igény és felkérés esetén oktathat az Egyetem oktatásinformatikai továbbkép¬
zéseiben, ill. közös pályázatokban, kutatásokban és publikációk készítésében
vehet részt.
A mentorhálózati munka a Károli TÉR rendszerében kerül elszámolásra, mely megte¬
remti a mentorhálózati tagsági feladatvállalás és a kapcsolódó ellenszolgáltatás átlátható
feltételeit. A hivatalos taglista minden akadémiai év elején — lehetőség szerint szept¬
ember végéig — frissítésre kerül (egyeztetve a mentorokkal és a delegáló intézetekkel/
dékänokkal).
Az IKT Kutatóközpont vezetőjének szabályzatok révén biztosított részvétele mód¬
szertani és oktatásinformatikai belső, egyetemi bizottságokban (az előbbin túl pl.:
Mesterséges Intelligencia a KRE Oktatási Struktúrájában Bizottság), valamint dele¬
gálása a kapcsolódó külső szakmai bizottságokba (pl.: MRK Digitális Transzformá¬
ciós Munkacsoport, MRK Módszertani és Oktatásinformatikai Munkacsoport, MTA
Felsőoktatás-Pedagógiai Albizottság) teszi lehetővé, hogy a Központ stratégiai tanács¬
adási (H) funkciót is ellásson a vezetőség felé, melyre kiváltképp szükség lehet az új
jelenségek (pl.: pandémia, illetve az MI megjelenése a felsőoktatásban) fellépésekor. Jó
példa egy ilyen tevékenységre a 2024 júniusában megjelenő Útmutató a mesterséges