Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000124/0000

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Dringó-Horváth Ida
Cím (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Tudományterület
Felsőoktatás / Higher education (12836), Oktatáspolitika / Education policy (12075), ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000124/0062
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 63 [63]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000124/0062

OCR

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban a 9/2023. (VII.17.) számú rektori utasítás értelmében ebben az évben megalakult az Oktatás- és Kutatásfejlesztő Munkacsoport és az Oktatás- és Kutatásfejlesztő Mentorhálózat (G), mely sokrétű feladatot lát el az Egyetem digitalizációs és módszertani fejlesztése terén. A két munkacsoport együttműködésének közös, fő célkitűzése az Egyetem működési hatékonyságának és minőségének növelése, az oktatói és kutatói munka, valamint a tanulás- és tanítási folyamat fejlesztése, minőségének és hatékonyságának növelése, valamint az Egyetem digitális hátteret igénylő képzési és kutatási programjai minőségének biztosítása. Nagy előnye a kezdeményezésnek, hogy egyszerre két, egymással kapcsolatban álló szinten teszi mindezt: az oktatás- és kutatásfejlesztés vezetőit tömörítő, felsővezetői, illetve az egyes karokról érkező, intézeti szintet képviselők szintjén, kiegészítve a Gazdasági Főigazgatóság IT és Adatvagyongazdálkodási Osztály és az Oktatási Igazgatóság által nem oktatói munkakörben delegált képviselőkkel. Az IKT Kutatóközpont közvetlen felelősségi körébe tartozó mentorhálózat a kollégák egymás közötti ismeret- és tapasztalatmegosztásának helyi, kisközösségi támogatására, illetve a kétirányú kommunikáció elősegítésére szolgál a munkavállalók és a képzést irányító IKT Kutatóközpont között. A közös munkavégzés kidolgozott küldetésnyilatkozat és ügyrend alapján történik, a szinkron és aszinkron tevékenységek dokumentálásával és évi minimum 3 találkozó megszervezésével. Az utasításban megfogalmazottak alapján a mentorhálózatba intézetenként egy kolléga kap meghívást a Központtól, aki az Intézetvezető jóváhagyásával és delegálása révén válik a munkacsoport tagjává. A delegáltak az alábbiakban felsorolt főbb tevékenységekben vesznek részt: s intézetében összegyűjti az oktatók igényeit, továbbítja szükségleteiket, problémáikat a Központ felé; s egy oktatásinformatikai szakértői közösség részeként rendszeresen részt vesz a megbeszéléseken, tapasztalatcserén, információs anyagok, tutorialok stb. elkészítésében; s igény és felkérés esetén oktathat az Egyetem oktatásinformatikai továbbképzéseiben, ill. közös pályázatokban, kutatásokban és publikációk készítésében vehet részt. A mentorhálózati munka a Károli TÉR rendszerében kerül elszámolásra, mely megteremti a mentorhálózati tagsági feladatvállalás és a kapcsolódó ellenszolgáltatás átlátható feltételeit. A hivatalos taglista minden akadémiai év elején — lehetőség szerint szeptember végéig — frissítésre kerül (egyeztetve a mentorokkal és a delegáló intézetekkel/ dékänokkal). Az IKT Kutatóközpont vezetőjének szabályzatok révén biztosított részvétele módszertani és oktatásinformatikai belső, egyetemi bizottságokban (az előbbin túl pl.: Mesterséges Intelligencia a KRE Oktatási Struktúrájában Bizottság), valamint delegálása a kapcsolódó külső szakmai bizottságokba (pl.: MRK Digitális Transzformációs Munkacsoport, MRK Módszertani és Oktatásinformatikai Munkacsoport, MTA Felsőoktatás-Pedagógiai Albizottság) teszi lehetővé, hogy a Központ stratégiai tanácsadási (H) funkciót is ellásson a vezetőség felé, melyre kiváltképp szükség lehet az új jelenségek (pl.: pandémia, illetve az MI megjelenése a felsőoktatásban) fellépésekor. Jó példa egy ilyen tevékenységre a 2024 júniusában megjelenő Útmutató a mesterséges +61 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.47 MB
Permalinkből jpg
022_000124/0062.jpg
Permalinkből OCR
022_000124/0062.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde