OCR
Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban számolva, 3 egységként kerülnek elszámolásra ezek a kurzusok/képzések a teljesítményértékelés során. A kurzusok felépítését és elvégzésük módját az alábbi az alábbi interaktív, videót tartalmazó bemutató szemlélteti. A kurzusok a megfelelő visszacsatolás érdekében a kezdet kezdetétől kurzusértékeléssel zárultak, melyről részletesen a 3.1.4-es fejezetben írunk. A belső, formális képzések fejlődésének történeti áttekintése után álljon itt a 2.2.2. fejezetben bemutatott 2024-es adatfelvétel idevonatkozó eredménye (vö. 3. sz. melléklet): 4. táblázat. Belső képzések formái A belső képzések során milyen mértékben jelennek meg 1 2 3 4 5 NTB az alábbi formák? Jelölje 1—5-ig, ahol 1-egyáltalán nincs jelen, 5-hangsúlyosan jelen van, vagy használja a , Nem tudom biztosan" opciót (itt: NTB)! Személyes gyakorlati workshopok, kurzusok (1-3 óra) e Online gyakorlati workshopok (1-3 órás, szinkron, e esetlegesen felvétellel) Személyes képzési napok (0,5—3 nap) e Online képzési napok (0,5—3 nap) e Több alkalmas képzések (azonos résztvevőkkel, szemé- e lyes és/vagy online) Aszinkron online képzés (önjáró / tutorált kurzusok) e A nagyobb volumenű (0,5—3 napot felölelő) személyes és/vagy online képzések esetében elmondható, hogy előfordulásuk többnyire projektszerű, oktatásfejlesztési projektek, innovatív kezdeményezések támogatása (E) során fordul elő, mint például a KRE Állam- és Jogtudományi Kar felkérésére, a 2024 szeptemberétől kötelezően előírt Mesterséges Intelligencia kurzus bevezetéséhez kapcsolódó fejlesztési folyamat támogatása, vagy külső, más egyetemek számára, adott oktatásfejlesztési projektcélok mentén történő képzések. A képzéspaletta tematikus hangsúlyait mutatja a 2024-es adatbekérő alapján összeállított alábbi táblázat (5. táblázat, vö. 3. sz. melléklet): 5. táblázat. Képzések témái Az alábbi témák közül jellemzően melyek jelennek | 1 2 3 4 5 NTB meg az egysége belső képzéskínálatában? Jelölje 1—5ig, ahol 1-egyáltalán nincs jelen, 5-hangsúlyosan jelen van, vagy használja a , Nem tudom biztosan" opciót! Bevezető oktatásmódszertan, pl.: felsőoktatás-peda- e gógiai alapok Haladó oktatásmódszertan, pl.: tükrözött osztályterem e Oktatásinformatika, pl.: digitális eszköz használata e