Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban
számolva, 3 egységként kerülnek elszámolásra ezek a kurzusok/képzések a teljesítmény¬
értékelés során. A kurzusok felépítését és elvégzésük módját az alábbi az alábbi inter¬
aktív, videót tartalmazó bemutató szemlélteti.
A kurzusok a megfelelő visszacsatolás érdekében a kezdet kezdetétől kurzusértékelés¬
sel zárultak, melyről részletesen a 3.1.4-es fejezetben írunk. A belső, formális képzések
fejlődésének történeti áttekintése után álljon itt a 2.2.2. fejezetben bemutatott 2024-es
adatfelvétel idevonatkozó eredménye (vö. 3. sz. melléklet):
4. táblázat. Belső képzések formái
A belső képzések során milyen mértékben jelennek meg 1 2 3 4 5 NTB
az alábbi formák? Jelölje 1—5-ig, ahol 1-egyáltalán nincs
jelen, 5-hangsúlyosan jelen van, vagy használja a , Nem
tudom biztosan" opciót (itt: NTB)!
Személyes gyakorlati workshopok, kurzusok (1-3 óra) e
Online gyakorlati workshopok (1-3 órás, szinkron, e
esetlegesen felvétellel)
Személyes képzési napok (0,5—3 nap) e
Online képzési napok (0,5—3 nap) e
Több alkalmas képzések (azonos résztvevőkkel, szemé- e
lyes és/vagy online)
Aszinkron online képzés (önjáró / tutorált kurzusok) e
A nagyobb volumenű (0,5—3 napot felölelő) személyes és/vagy online képzések ese¬
tében elmondható, hogy előfordulásuk többnyire projektszerű, oktatásfejlesztési pro¬
jektek, innovatív kezdeményezések támogatása (E) során fordul elő, mint például a KRE
Állam- és Jogtudományi Kar felkérésére, a 2024 szeptemberétől kötelezően előírt Mes¬
terséges Intelligencia kurzus bevezetéséhez kapcsolódó fejlesztési folyamat támogatá¬
sa, vagy külső, más egyetemek számára, adott oktatásfejlesztési projektcélok mentén
történő képzések. A képzéspaletta tematikus hangsúlyait mutatja a 2024-es adatbekérő
alapján összeállított alábbi táblázat (5. táblázat, vö. 3. sz. melléklet):
5. táblázat. Képzések témái
Az alábbi témák közül jellemzően melyek jelennek | 1 2 3 4 5 NTB
meg az egysége belső képzéskínálatában? Jelölje 1—5¬
ig, ahol 1-egyáltalán nincs jelen, 5-hangsúlyosan jelen
van, vagy használja a , Nem tudom biztosan" opciót!
Bevezető oktatásmódszertan, pl.: felsőoktatás-peda- e
gógiai alapok
Haladó oktatásmódszertan, pl.: tükrözött osztályterem e
Oktatásinformatika, pl.: digitális eszköz használata e