Az oktatásfejlesztési egységek intézményi hovatartozására igaz, hogy nagy többség¬
ben központi, rektori vagy rektorhelyettesi irányítással működnek (599, 16 egység).
Ezen túlmenően megjelenik a kancellári (1), a dékáni (3), az egyéb vezetői (pl.: oktatási
igazgató, oktatási elnökhelyettes (4), vagy egyéb formájú (pl.: szenátus (3) irányítás.
Ennek megfelelően nagy részük (51,996, 14 egység) rendelkezik saját költségvetési keret¬
tel, de megjelenik még a projektekhez kapcsolódó egyetemi juttatások (2) vagy a külső
források igénybevétele (2), valamint 7 egység jelölte a , nem rendelkezik forrással" opciót
(főként a munkacsoporti, bizottsági működési formáknál).
Az egységekben jellemzően az 10. ábrán bemutatott elsődleges feladatkörök jelennek
meg, mutatva az állományban lévő és a megbízott, célfeladattal dolgozó munkatársak
arányát. Az oktatásfejlesztő, módszertani és e-learning szakértő a legmarkánsabban
megjelenő feladatkör mindkét munkavállalói formát tekintve (72+32 fő), ami egybe¬
cseng Bodnár (2024) elemzésével. Ezt követi az adminisztrátorok köre (34+5 fő), míg
a további három feladatkör nagyjából azonos mértékben jelenik meg a központokban.
A megadott kategóriákba nem besorolható állományt tartalmazó egyéb kategória is
jelentős (45-25 fő, nem ábrázolt), itt korábbi felmérések (M. Pintér, 2021) alapján való¬
színűsíthető, hogy megjelenik az ügyintézői és a tanácsadói szerepkör is.
u Munkavállaló
Kutatási szakember MES mu Megbízási szerződéses
Oktatás-informatikai support NEZEK
40 60 80 100 120
Munkatársak száma (fő)
10. ábra. Az oktatásfejlesztési egységekben megjelenő feladatkörök és a munkaviszony jellege,
saját szerkesztés, 2024
A kérdőívet kitöltő egységvezetők önmagukat is besorolták a tekintetben, hogy mely
tevékenységi kör jellemzi leginkább saját munkájukat. A válaszok alapján a vezetői mun¬
kavállalók jellemzően oktatásfejlesztőként definiálják magukat (18/27 fő).
Izgalmas kérdéskör, hogy a hazai oktatásfejlesztési egységek milyen feladatokat, funk¬
ciókat látnak el, és ezen belül melyek a leginkább jellemző szolgáltatások. A 2022-es