Ältalänos Szaktärgyi Ajánlások, Egyeni Ora- Informälis Projekt- Kutatások Értékelések Médszertani Hälézatépités, Stratégiai Hallgatók
workshop workshop é acit igyelé élés tá á elemzése díjak mentorálás tanácsadás támogatása
a BHF a BCE BGE m= METU = BME wELTEOTO mELTEFMK mELTEFTK mEKKE
a GDF ae KRE a MATE aMTE # MOME SFI = MOME EduLab NKE „NE „NYE
nÖE "PE m PPKE aPTE aPTF a SSZHF = SOTE a SOE SZE
Az összpontszámok alapján megállapítható, hogy a leginkább jellemző, 91 felet¬
ti összpontszámmal, azaz 3,5 fölötti átlaggal rendelkező tevékenységek az általános
mödszertani workshopok, kurzusok tartäsa (összpontszäm=104,0, ätlag=4,0), az okta¬
tásfejlesztési projektek, innovatív kezdeményezések támogatása (összpontszäm=101,4,
átlag-3,9), továbbá az egyéni konzultációk és tanácsadás, valamint az informális
megbeszélés (összpontszám-93,6, átlag—3,6), jóllehet ez utóbbi igen nagy szórással
rendelkezik. A legkevésbé jellemzők a különböző oktatói értékelések (OMHV, TÉR)
elemzése (6sszpontszam=54,6, átlag-2,1) és a módszertani díjak kiírása, szervezése
(6sszpontszam=54,6, atlag=2,1). Ezek a hazai gyakorlatban kevéssé ismert tevékenységi
körök már túlmutatnak a tanulás-tanítás szűken vett fókuszterületén, és a nemzetközi
gyakorlatban erőteljesebben megjelenő komplex, magasabb szintű (stratégiai, intézeti)
felsőoktatás-fejlesztési gyakorlatra jellemzőek. Az oktatásfejlesztési egységek feladatkö¬
rei tehát bővülnek, helyenként már komplexebb feladatokban is számítanak a központok
közreműködésére, azonban újabb tevékenységek felvállalásakor át kell gondolni, milyen
hatással lehetnek a központok kapcsolati hálójára, működési rendszerére. A minősítés¬
sel, oktatói értékelésekkel összefüggő feladatok megjelenése azt a problémát vonhatja
maga után, hogy esetlegesen sérül a bizalom az oktatók részéről.
A továbbiakban a hazai gyakorlatra leginkább jellemző szolgáltatás, a workshopok,
kurzusok tartása kerül az elemzés fókuszába. A válaszadók közül 22 oktatásfejlesztési