Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0124
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 125 [125]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000120/0124

OCR

6. EGÉSZSÉGTÁMOGATÓ MAGATARTÁSOK " 123 Inchley, J., Currie, D., Budisavljevic, S., Torsheim, T., Jastad, A., Cosma, A., Kelly, C. & Arnarsson, A. M. (Eds.). (2020). Spotlight on adolescent health and well-being. Findings from the 2017/2018 Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) survey in Europe and Canada. International report. Volume 1. Key findings. WHO Regional Office for Europe. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/332091/97892 89055000-eng.pdf (2023. 09. 05.) Janssen, I. & LeBlanc, A. G. (2010). Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7. https://doi.org/10.1186/1479-5868-7-40 Kardefelt- Winther, D. (2017). How does the time children spend using digital technology impact their mental well-being, social relationships and physical activity? An evidence-focused literature review, Innocenti Discussion Papers (No. 02; 2017). https://www. unicef-irc.org/publications/pdf/Children-digital-technology-wellbeing.pdf (2023. 09. 05.) Kelly, Y., Patalay, P., Montgomery, S. & Sacker, A. (2016). BMI development and early adolescent psychosocial well-Being: UK Millennium Cohort Study. Pediatrics, 138(6). https://doi.org/10.1542/PEDS.2016-0967 Kiräly, O., Varnai, D. & Demetrovics, Z. (2019). Elektronikusmédia-kommunikacio. In A. Nemeth & D. Värnai (Eds.), Kamaszeletmöd Magyarorszägon (pp. 138-151). ELTE PPK - L'Harmattan. Kumar, S., Tadakamadla, J. & Johnson, N. W. (2016). Effect of toothbrushing frequency on incidence and increment of dental caries: a systematic review and meta-analysis. Journal of Dental Research, 95(11), 1230-1236. https://doi.org/10.1177/0022034516655315 Matricciani, L., Paquet, C., Galland, B., Short, M. & Olds, T. (2019). Children’s sleep and health: A meta-review. Sleep Medicine Reviews, 46, 136-150. https://doi.org/10.1016/J.SMRV.2019.04.011 Németh, A. (2019). Alvasi szokasok. In A. Németh & D. Varnai (Eds.), Kamaszéletméd Magyarorszägon (pp. 184-194). ELTE PPK - L'Harmattan. Németh, A., Horvath, Z. & Varnai, D. (2019). Egészségmagatartas serdiilékorban - Mi történt az ezredforduló után? Educatio, 28(3), 473-494. https://doi.org/ 10.1556/2063.28.2019.3.3 Németh, Á. 8: Román, N. (2019). Táplálkozási szokások és fogápolás. In Á. Németh & D. Várnai (Eds.), Kamaszéletmód Magyarországon (pp. 43-53). ELTE PPK - LHarmattan. Oellingrath, I. M., Svendsen, M. v. & Hestetun, I. (2014). Eating patterns and mental health problems in early adolescence - a cross-sectional study of 12-13-year-old Norwegian schoolchildren. Public Health Nutrition, 17(11), 2554-2562. https://doi. org/10.1017/S1368980013002747

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1913 px
Image height
2705 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.11 MB
Permalink to jpg
022_000120/0124.jpg
Permalink to ocr
022_000120/0124.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu