78 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA
5.1. TABLAZAT
Elektronikus kapcsolattartás gyakorisága az 5-11. osztályos tanulók körében
Milyen gyakran vagy online kapcsolatban az alábbi személyekkel (99)
R Naponta vagy R
Soha PSS Son majdnem Waponta Moldnem Nem tudom
hetente A többször egésznap
mindennap
Közeli barátokkal
(N = 6228) 3,6 14,1 26,4 33,2 20,6 2,0
Barátokkal a távolabbi
baräti körböl (N = 15,8 41,0 18,6 11,7 5,7 71
6209)
Internetes barátokkal
(N — 6212) 21,9 18,0 9,3 7,7 5,7 38,3
Masokkal
(N =6215) is 22,9 22,7 25,4 14,4 5,1
Mind a négy tételt figyelembe véve a teljes minta 31,8%-a välaszolta azt, hogy
van legalább egy olyan személy, akivel majdnem egész nap, vagy szinte minden
szabadidejében online kapcsolatban áll. Őket tekintettük intenzív használók¬
nak az elektronikusmedia-kommunikäciö (EMC) szempontjaböl. Az eletkor
emelkedésével egyre többen intenzív elektronikusmédia-használók (a 9. és 11.
évfolyam között már nincs jelentős eltérés). A nemi különbségek a 9., 11. évfo¬
lyamon és a teljes mintában szignifikánsak: a lányok nagyobb arányban szá¬
moltak be arról, hogy van olyan, akivel állandó online kapcsolatot ápolnak
(5.3. ábra).
5.3.ÁBRA
Intenzív elektronikusmédia-használó tanulók arányai
nem és évfolyam szerint (N = 6207)
37,6 38,6
33,8
30 29,1 278 29,0 29,9
25,9
10
5. 7. 9* 11
Intenzív használók aránya (20)
8
A korábbi adatfelvétel alkalmával a teljes mintában 25,496 volt az intenzív
elektronikusmédia-használók aránya.