OCR Output

5. KORTÁRSKAPCSOLATOK " 77

A diákok több mint kétharmada számol be magas kortárstámogatásról. A tel¬
jes mintában és a lányoknál a magas támogatottságról beszámolók aránya
szignifikánsan csökkent 2018 és 2022 között (5.2. ábra).

5.2. ÁBRA
Magas kortárstámogatásról beszámoló 5-11. osztályos tanulók arányai
2014-2022 között

—£— Össz —— Fiúk —t— Lanyok

Ss
= 80
BE
ag 77,6 779
02 75 ,
s A 73,3*
ie 72,5 + .
+ 70 v
ni
ES 71,0 — 68,5"
2° 67,3 .
QE 6s 638
aS 63,5
n N ’
oun
De 60
= 2014 2018 2022

Vizsgalati év

ELEKTRONIKUS KOMMUNIKACIO

Online kapcsolattartas intenzitasa

@ kervésex

A következő kérdések az online kapcsolatokról és kommunikációról szólnak.

Amikor ezeket a kifejezéseket használjuk, arra gondolunk, amikor pl. szöveges üzeneteket, emotiko¬
nokat, fotókat, videót vagy hangüzeneteket küldünk vagy kapunk, chatprogramokon (pl. Whats¬
App, Snapchat, Messenger), közösségi oldalakon (pl. Instagram, TikTok, Facebook, Youtube) vagy
videóhívókon keresztül (pl. Viber, Messenger, Zoom).

) Milyen gyakran vagy online kapcsolatban az alábbi személyekkel?

, Közeli barátokkal

, Barátokkal a távolabbi baráti körből

, Olyan barátokkal, akiket a netről ismersz, és korábban nem ismertétek egymást

> További emberekkel a barátaidon kívül (pl. szülő, fiú- vagy lánytestvér, osztálytársak, taná¬
rok) (Nem tudom, rám nem vonatkozik / Soha vagy szinte soha / Legalább hetente / Na¬
ponta vagy majdnem mindennap / Naponta többször / Majdnem egész nap, szinte minden
szabadidőmben)

A tanulók túlnyomó része (80,296) leginkább közeli barátaival van napi rend¬
szerességű online kapcsolatban, illetve 14,490-uk szinte egész nap kapcsolatban
van a barátain kívül más személyekkel is, például családtagokkal. A netről
ismert barátokkal való kapcsolattartás gyakorisága - bár sokan , nem tudom"
választ adtak - jóval alacsonyabb. Mindössze a tanulók 5,7%-a all szinte egész
nap kapcsolatban internetes barátokkal (5.1. táblázat.