Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0275
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 276 [276]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0275

OCR

A szakirodalom megkülönbözteti a tudás explicit és tacit formáját." Az explicit tudás klasszikus tanulási módszerekkel sajátítható el, könnyen kifejezhető szavakkal, számokkal, egyenletekkel, képletekkel. A tacit tudás mélyen a tapasztalatokban, érzésekben és értékekben gyökerezik; nehezen kommunikálható és nem a szokványos oktatási-tanulási módszerekkel közvetíthető. A tacit tudás kognitív dimenziója tartalmazza a hitek, értékek, mentális modellek összességét. Nemcsak egyéni, hanem szervezeti szinten is megkülönböztethető a tudásnak eme két fajtája, illetve egy szervezet is képes elsajátítani. Szervezeti tanulásról (organisational learning) akkor beszélünk, amikor a folyamat eredményeként a szervezetben új tudás jön létre, amely rögzül a közösségben, tartósan elérhetővé és felhasználhatóvá válik a cselekvéshez.? Jellemzően a szervezeti tudás nem formális oktatásból ered, hanem a vállalati kultúra megismerése, a szervezeti rutin, dokumentáció vagy alkotás útján létrejövő ismeretek révén.? A vallási kultúraváltás és tanulás összefüggéseinek megértéséhez megkerülhetetlen a fogalmak tisztázása. A vallási kultúra és kultúraváltás meghatározásához a szervezeti kultúra szélesebb perspektívájából kell kiindulnunk. A kultúra fogalma elvont, és számos értelmezése lehetséges. Társadalomtudományi szempontból a kultúra az a mód, ahogyan embercsoportok megoldják a problémáikat," , olyan kollektív magatartási normák, minták, megnyilvánulások és eredmények rendszere, melyeket a szocializáció folyamata közvetít, s melyek viszonylag stabilak, és a társadalmi csoport összetartására és funkcióképességének megtartására, környezeti feltételekhez való alkalmazkodására szolgálnak" Randell több metaforát is használ a kultúra definíciójához, amelyek közül a , szociális kötőanyag" (social glue) lett a legelterjedtebb. Értelmezése szerint a vezető vagy alapító értékeit a csoport tagjai átveszik, ami önfeláldozást vagy akár rajongást válthat ki, illetve elköteleződést a szervezet iránt." 1! TOMKA 2012, 30. o. ? BALOGH-KAROLINY 2023. 3 BOUTELLIER et al. 2008, 372-391. 0.; idezi BALOGH-KAROLINY 2023. * BLAHÖ-CZAKÖ-POÖR 2021. 5 SCHERM 1999, 25-30. 0.; idezi BLAHÖ-CZAKÖ-POÖR 2021. © RANDALL 2004, 123. 0.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.08 MB
Permalink to jpg
022_000110/0275.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0275.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu