Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Tudományterület
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Teológia és…
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000110/0220
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 221 [221]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000110/0220

OCR

ből a célokból. A jövőkerék is egy egyszerűen, mégis nagyon hatékonyan működő technika, amely reális vagy képzeletbeli jövőbeni események következményeinek átgondolására való módszer, elképzelve, hogy az adott problémát egy bizonyos idő múlva hogyan fogja vajon majd megoldani a jelölt. Ezzel már lesz egy pozitív jövőbeli kép a fejében, amellyel akár erőforrást is mobilizálhat. A metaforatechnika pedig a kevésbé verbalizálható és tudatosítható tartalmak megismerésére szolgáló módszer. Az eredetileg nem dialogikus formák, mint a különböző narratív reflexiók, reflektív naplók, metaforák, a jövőkerék vagy a fogalmi térkép módszere is behúzható abba a térbe, amelyben az erről való beszélgetés zajlik, és azok a felületek is egészen változatosak lehetnek, amelyeken keresztül mindez megvalósulhat (pl. különböző történetek, mesék kínálása is lehetséges, amelyeken keresztül akár a tanulásszervezésről, akár a különböző értékekről, akár mentor és mentorált kapcsolatáról lehet üzeneteket megfogalmazni). Sokkal egyszerűbb ezeken a felületen keresztül, azok közvetítésével kifejezni választásainkat, nehézségeinket, dilemmáinkat és azzal kapcsolatban megfogalmazni kérdéseinket. S megfogalmazhatja mindezt a mentorált és a mentor is, így nem egyfajta hierarchiát erősítve, inkább a különböző utakat, lehetőségeket keresve és közös tanulásukból kölcsönösen építkezve. A reflektív technikák dialogikus változatai eleve együttműködésre és közös nézőpontok együttes érvényesítésére építenek. Ezek között olyanokat találunk, mint a , kritikus barát" módszere, a támogatott felidézés vagy a reflektált modellálás, amikor például egy mintául kínált módszer bemutatására kerül sor, miután az azt bemutató is reflektál, vagy irányítja az erről való megbeszélést. Hasonlóképpen együttműködésen alapul a közös kísérletezés, amikor a mentor és a mentorált együtt próbálnak ki egy ötletet saját tanulócsoportjaikban, és utána erre közösen reflektálnak (így az egyik legmarkánsabb módon valósulhat meg a mentorálttal való közös tanulás, amely a mentorok tanulásának is kiemelt területe). Anélkül, hogy itt minden lehetséges technikát tárgyalnánk, még megemlítjük az akciókutatást és az esetmegbeszélést vagy a saját élményekről, tapasztalatokról szóló történetek, személyes gondolatok rögzítésére szolgáló reflektív naplót vagy páros reflektív naplót, amelyekkel a kronologikus sorrendben leírt eseményekből elemezhetőek az okok, a hatások, a szerepek. A módszerek mindig valamilyen konkrét célt szolgálnak, ahhoz választva alkalmazhatók eredményesen. A különböző előfeltevéseket, nézeteket, hiteket nagyító alá vehetjük a fogalmi térkép, a szereprepertoár-rács, illetve a metaforák alkalmazásával.? Magát a reflektív gondolkodást, annak folyamatát pedig kutathatjuk, 31 NAGY 2024, 194. 0. 32 SERESNE BUSI 2015.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1926 px
Kép magassága
2693 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.34 MB
Permalinkből jpg
022_000110/0220.jpg
Permalinkből OCR
022_000110/0220.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde