Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0163
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 164 [164]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0163

OCR

mukra.* Nagy Lászlónak az egyenlőség eszméjének jegyében elkészített oktatásügyi reformtervezete szorgalmazta, hogy a gyermektanulmányozás eredményeit a pedagógusok valamennyi iskolatípusban alkalmazzák, hogy ,,a tanár, a tanterv, a tananyag va kisdedóvótól az egyetemig« alkalmazkodjon a gyermekek és ifjak testi lelki fejlődésének fokozataihoz"? Kovács Krisztina rámutat, hogy a professzionalizálódás tendenciái is megjelennek a századforduló táján nemcsak a felsőbb iskolák tanítói, de a néptanítók körében is. Neveléstani könyvek tanítóképének vizsgálata alapján állapítja meg: „A »szaktudös« kifejezes nem azt jelenti, hogy a tanító elméleti szakemberként tevékenykedik, hanem azt, hogy a gyakorlati munkäjähoz szükseges tudomänyos ismeretekkel rendelkezik. [...] A ,szaktudós" tanítónak a nevelési cél elérése érdekében nemcsak az ismeretek öncélú átadására kell törekednie, hanem a tanultság helyett a műveltségre, az elme finomítására. Tanítóképüket a tudományos elméleti ismeretekkel rendelkez6 »gyermekpszicholégus« képe jellemzi, aki pszichológiai tájékozottsággal rendelkezik, és alkalmazni is tudja annak módszereit"" A korabeli neveléstani könyvek a professzionalizálódás kívánatos voltát jelzik. Közben az Evangélikus Néptanító című folyóirat lapszámaiban arról olvasunk, hogy a lap felsőlövői" munkatársa, Ebenspanger János, aki maga is tanító és iskolaigazgató, a Rein-féle mertekadö nemet pedagögiai enciklopediänak (Enzyklopädische Handbuch der Pädagogik) pälyäzat ütjän tärsszerzöje lett;* de többek tollából is olvashatunk sorozatokat például a comeniusi örökségre reflektálva," vagy eppen a „positivistikus" nevelésről," a , kedélynevelésről;"? a skandinäv kézimunka-pedagôgiärél,5° 42 MESZÄROS-PUKÄNSZKY-NEMETH 2000, 366. o. 43 PUKANSZKY—NEMETH 1995, 499. 0. 44 KOVACS 2011, 307. 0. 45 Ma Oberschiitzen, Ausztria. 16 Evangélikus Népiskola 1894, 225. o. #7 Evangelikus Nepiskola 1904, 34—44., 69—73., 101-106., 137-140., 198—203., 241-244., 270—275., 318-321. 0. (sorozat). 18 Evangelikus Nepiskola 1894, 116-122. 0. 9 Evangélikus Nepiskola 1889, 43-45. 0. 50 Evangélikus Népiskola 1909, 332. o.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.02 MB
Permalink to jpg
022_000110/0163.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0163.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu