Reuss András Evangélikus Hittudományi Egyetem
nyugalmazott egyetemi tanár
E-mail: andras.reuss@lutheran.hu
DOI: 10.56037/978-963-380-28 1 -6.02
A szerző szükségesnek tartja, hogy a teológiai tudomány és a teológiai ismeretek
a műveltség és a kultúra részeként elérhetők legyenek más foglalkozásban állók
számára is, vagyis ne az egyházi szolgálatra való felkészítés legyen a teológiai
képzés kizárólagos célja. Fontosnak tartja megkülönböztetni a teológia tanu¬
lásának többféle szintjét és helyszínétis, hogy a hallgatók ne pusztán tekintélyi
alapon legyenek az ige befogadói, hanem értés és belső azonosulás alapján, és
el ne tévedjenek a nézetek sokféleségében.
Kulcsszavak: lelkészképzés / hitoktatás / Vajta Vilmos / Wolfgang Huber / Philipp Jakob Spener
The author considers it necessary that theological science and theological knowl¬
edge are made available to people in other professions as part of education and
culture, so that preparation for church service does not constitute the sole pur¬
pose of theological studies. He considers it important to distinguish between
the various levels and locations of learning theology, so that the students are
not merely recipients of the word based on authority, but on the basis of under¬
standing and internal identification, and do not get lost in the diversity of views.
Keywords: pastoral training / religious education / Vilmos Vajta / Wolfgang Huber /
Philipp Jakob Spener
A személyes hit és a teológiai tudomány, a teológiai oktatás és a lelkészképzés,
valamint az egyetem és evangélikus egyházunk mint fenntartó viszonyának kérdé¬