OCR Output

illetve támogathatja a hitoktatást Bach, Mendelssohn és Liszt zenéje, s milyen mó¬
don hathatnak ránk örömforrásként a zeneszerzők bizonyságtételei és ahangokban
megelevenedő Ige.

A záróblokk tanulmányai az élet nagy és végső kérdéseit tárgyalják, különböző
perspektívákból vizsgálva azokat, az egyéni és közösségi hit mélyítésének, valamint
a lelki és etikai fejlődés elősegítésének céljával.

Gombkötő Beáta Mit tanulhatunk a szenvedésből? — A destruktiv és konstruk¬
tív szenvedés okozta poszttraumás feltámadás lehetősége címmel a szenvedés és a
trauma konstruktív lehetőségeit tárgyalja Jézus feltámadásának példáján keresztül,
rávilágítva a poszttraumás növekedés lehetőségére. Az asszisztált reprodukció etikai
kérdései — feldolgozási lehetőség az ifjúság körében című tanulmányban Pongrácz
Máté a témának az evangélikus hit- és erkölcstanoktatásban betöltött szerepét
mutatja be, és kitér az ignorálás kockázataira is. Ihuránszky István pedig az élet és
a halál határán szerzett tapasztalatok lelki hatásait és bátorító erejét taglalja a hal¬
doklók kísérésének kihívásaival és ajándékaival együtt , Hic morituri vivos docent”
— A haldoklók kísérése személyiségformáló élmény" című írásában, hangsúlyozva a
létbátorság fontosságát.

Mint látható, a kötet kínálata sokszínű, a teológia és a tanulás területeinek színes
összefonódásait mutatja, hol középponti témák alapvető kérdéseit helyezve élesebb
megvilágításba, hol azok izgalmas leágazásait. Bízunk abban, hogy a tanulmánykötet
az olvasókat reflexiókra és új perspektívák felfedezésére ösztönzi, és inspirációt,
gazdagodást nyújt mindazok számára, akik élnek a teológia tanulásra való meg¬
hívásával az életünk különböző területein.

Seres-Busi Etelka — Kodácsy-Simon Eszter — Balogné Vincze Katalin