illetve támogathatja a hitoktatást Bach, Mendelssohn és Liszt zenéje, s milyen mó¬
 don hathatnak ránk örömforrásként a zeneszerzők bizonyságtételei és ahangokban
 megelevenedő Ige.
 
A záróblokk tanulmányai az élet nagy és végső kérdéseit tárgyalják, különböző
 perspektívákból vizsgálva azokat, az egyéni és közösségi hit mélyítésének, valamint
 a lelki és etikai fejlődés elősegítésének céljával.
 
Gombkötő Beáta Mit tanulhatunk a szenvedésből? — A destruktiv és konstruk¬
 tív szenvedés okozta poszttraumás feltámadás lehetősége címmel a szenvedés és a
 trauma konstruktív lehetőségeit tárgyalja Jézus feltámadásának példáján keresztül,
 rávilágítva a poszttraumás növekedés lehetőségére. Az asszisztált reprodukció etikai
 kérdései — feldolgozási lehetőség az ifjúság körében című tanulmányban Pongrácz
 Máté a témának az evangélikus hit- és erkölcstanoktatásban betöltött szerepét
 mutatja be, és kitér az ignorálás kockázataira is. Ihuránszky István pedig az élet és
 a halál határán szerzett tapasztalatok lelki hatásait és bátorító erejét taglalja a hal¬
 doklók kísérésének kihívásaival és ajándékaival együtt , Hic morituri vivos docent”
 — A haldoklók kísérése személyiségformáló élmény" című írásában, hangsúlyozva a
 létbátorság fontosságát.
 
 
Mint látható, a kötet kínálata sokszínű, a teológia és a tanulás területeinek színes
 összefonódásait mutatja, hol középponti témák alapvető kérdéseit helyezve élesebb
 megvilágításba, hol azok izgalmas leágazásait. Bízunk abban, hogy a tanulmánykötet
 az olvasókat reflexiókra és új perspektívák felfedezésére ösztönzi, és inspirációt,
 gazdagodást nyújt mindazok számára, akik élnek a teológia tanulásra való meg¬
 hívásával az életünk különböző területein.
 Seres-Busi Etelka — Kodácsy-Simon Eszter — Balogné Vincze Katalin