OCR Output

76 AZ OKTATASI SZEKTOR ALKALMAZKODASA A DIGITALIS TRANSZFORMACIO ..,

felhasználhattak. A kutatás nyitott jellege továbbra is megmaradt, a kitöltések
eredményei azonnal megjelentek egy Piktochart infografikán. A kiterjesztett
értékelési modell lehetővé tette, hogy az eszközök mentén, különböző szempontú
összehasonlítások készüljenek, így az adatokra építve egy interaktív, összeha¬
sonlító felületet is létrehoztunk a Google Data Studio segítségével?. A DIO2
adatbázisban az eszközökre 2124 pedagógus adott értékelést. A pedagógusok
vegyesen fővárosi (17,9696), megyeszékhelyen müködö (24,53%), värosi (37,29%),
illetve községben, faluban (20,2396) működő intézményben dolgoznak. A kitöltők
többsége itt is állami intézményben (83,7196) dolgozik, de ugyanúgy megjelennek
az önkormänyzati (2,51%), egyhäzi (9,52%), alapitvänyi vagy magän (2,6%) és a
felsöoktatäsi (1,66%) fenntartäsü intezmenyekben dolgozé pedagögusok. Mivel
itt sem a pedagógusokra vonatkozóan vonunk le következtetéseket, hanem az
egyes eszközökre vonatkozóan, ezért kevésbé releváns a reprezentativitás kérdése.

A következő adatbázis, amit előzményként használtunk a kutatásunk során,
az ETIPE. Az itt született adatok az Oktatási Hivatal által vezetett projekthez
kötődnek, amelynek célja az esélyteremtő intézményfejlesztési program és esz¬
közrendszer bevezetése volt hátrányos helyzetű térségekben működő, romló
kompetenciamérési eredményekkel bíró általános iskolák körében. A projekthez
kapcsolódó hatásmérés keretében 2018-ban egy bázismérést, 2019-ben egy fo¬
lyamatkísérő mérést és 2020-ban egy zárómérést valósítottunk meg. A 2020-as
mérésbe értelemszerűen beleszólt a járványhelyzet, így egy kiegészítő blokkal
próbáltuk felmérni ennek a hatását. Ezt a kiegészítő részt hasznosítjuk elsősorban
ebben a kutatásban. A hatásmérés jellegéből fakadóan a kutatásban részt vett
egy vizsgálati csoport (az előzőekben említett tulajdonságokkal rendelkező 150
általános iskola) és egy kontrollcsoport is (hasonló tulajdonságokkal rendelkező
300 általános iskola). A bázismérést és a folyamatmerest csak pedagögusok töl¬
tötték ki, a zárómérésben több perspektívát alkalmaztunk (pedagógus, vezető, az
iskolát támogató mentor). A bázismérést és a zárómérést a vizsgálati és a kont¬
rollcsoport tagjai is kitöltötték. A másodelemzés során számunkra nem releváns,
hogy melyik intézmény tartozik a kontroll és melyik a vizsgálati csoportba, így
ezeket egyben kezeljük az eredmények szempontjából. A minta itt alapvetően az
általános iskolai pedagógusok körére fókuszál. A bázismérésben összesen 3170
kitöltő adatai találhatók meg (1601 fő a vizsgálati csoportból, 144 intézményből,
átlagosan 51,496-os kitöltöttség az intézmények szintjén; 1569 fö a kontroll¬
csoportból, 194 intézményből, átlagosan 29,690-os kitöltöttség az intézmények
szintjén). A folyamatkísérő mérés adatbázisában 1862 fő adatai szerepelnek, 145

? A DIO2 kutatás eredményeit összefoglaló infografika: https://create.piktochart.
com/output/55036369-dio2 report és az eszközök összehasonlítását lehetővé
tevő Google Data Studio felület: https://lookerstudio.google.com/u/0/reporting/
ed964a05-1a41-4c66-a051-fe113c6c2db4/page/SiRMB