Mi jellemzi a képesség-termelés és képesség-felhasznalas dinamikáját az oktatási szektorban, figyelembe véve
 a digitális transzformáció kihívásait?
 Hogyan alkalmazkodnak az egyének és az intézmények a munka és
 a tanulás változásaihoz a pedagógus professzió képesség¬
 ökoszisztémájában?
 A tanarok/iskolak és , |
 tanarképzok/egyetemek Konkrét esetek Eredmények
 digitális készenlétének feltárása (kevert összefoglalása
 
Az egyes (szervezeti/egyéni
 
szintre vonatkozó) kutatási
 
eredmények hozzákötése a
 kontextushoz
 
 
Folyamatos iteráció, önreflexió a kutatási
 eredményekre, a multidiszciplináris
 szakirodalomra
 5. ábra. A kutatási stratégia.
 (aját szerkesztés)
 A következő részben a kutatási kérdések mentén bemutatjuk azokat az adatfor¬
 rásokat, amelyekre az egyes szakaszok támaszkodnak. Részletesen ismertetjük
 a mérőeszközöket, a felhasznált skálákat és kialakított változókat. Nem térünk
 itt ki a skálák leíró adataira, megbízhatósági és érvényességi mutatóira, ezek el¬
 sősorban az eredmények keretében kerülnek bemutatásra, hiszen hozzájárulnak
 a helyzetkép kialakításához.
 2.2, ADATFORRASOK BEMUTATASA
 A következőkben bemutatjuk azokat az adatforrásokat, amelyeket a kutatás meg¬
 valósítása során felhasználtunk. Részletezzük azokat az adatbázisokat is, amelyek
 közvetlenül a kutatás kezdete előtt születtek, de előzményként, másodelemzésként
 fontos inputként szolgáltak a kutatási kérdések megválaszolásához. Az adatfor¬
 rásokhoz kapcsolódó mintavételi eljárást és a minta jellemzőit is bemutatjuk.