OCR Output

2. KUTATÁSMÓDSZERTAN 71

Mi jellemzi a képesség-termelés és képesség-felhasznalas dinamikáját az oktatási szektorban, figyelembe véve
a digitális transzformáció kihívásait?

Hogyan alkalmazkodnak az egyének és az intézmények a munka és
a tanulás változásaihoz a pedagógus professzió képesség¬
ökoszisztémájában?

A tanarok/iskolak és , |
tanarképzok/egyetemek Konkrét esetek Eredmények
digitális készenlétének feltárása (kevert összefoglalása

Az egyes (szervezeti/egyéni

szintre vonatkozó) kutatási

eredmények hozzákötése a
kontextushoz

Folyamatos iteráció, önreflexió a kutatási
eredményekre, a multidiszciplináris
szakirodalomra

5. ábra. A kutatási stratégia.
(aját szerkesztés)

A következő részben a kutatási kérdések mentén bemutatjuk azokat az adatfor¬
rásokat, amelyekre az egyes szakaszok támaszkodnak. Részletesen ismertetjük
a mérőeszközöket, a felhasznált skálákat és kialakított változókat. Nem térünk
itt ki a skálák leíró adataira, megbízhatósági és érvényességi mutatóira, ezek el¬
sősorban az eredmények keretében kerülnek bemutatásra, hiszen hozzájárulnak
a helyzetkép kialakításához.

2.2, ADATFORRASOK BEMUTATASA

A következőkben bemutatjuk azokat az adatforrásokat, amelyeket a kutatás meg¬
valósítása során felhasználtunk. Részletezzük azokat az adatbázisokat is, amelyek
közvetlenül a kutatás kezdete előtt születtek, de előzményként, másodelemzésként
fontos inputként szolgáltak a kutatási kérdések megválaszolásához. Az adatfor¬
rásokhoz kapcsolódó mintavételi eljárást és a minta jellemzőit is bemutatjuk.