Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0174
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 175 [175]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000041/0174

OCR

174] Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban Az ELTE Minor Média/Kultúra Kutatóközpontja a kisebbségi csoportok, elsősorban a magyarországi romák médiareprezentációját és önreprezentációját kutatja. A részvételi filmezés a hátrányos és marginális helyzetű fiatalok önmegjelenítése és egyben narratív közösségi akció is, melyben a közreműködők a többségi csoport tagjaival - tehát akár a hallgatókkal - együtt alkotnak, tanulnak és demokratikus természetű aktusban vesznek részt. A folyamat akciókutatás keretein belül alkalmas arra, hogy a hallgatók médiaantropológiai szempontú elemzéseket végezzenek. A videók megoszthatóak a közösségi médiában, a kisebbségi csoport hiteles médiareprezentációjaként (Müllner, 2020). A közösségi mozgóképkészítés támogatható DST-vel, ami Alexandra (2017) szerint a dokumentarista fotóesszé és az etnográfiai film között helyezkedik el. Előbbi állóképek egymásutániságából készülő audiovizuális alkotás, utóbbi pedig az antropológiai terepmunkát kísérő videóalapú, reflektív jegyzetelés (Pócsik, 2012). Az újságíró személyessé tehet adatkorpusz-elemzésen alapuló narratívumot egyéni élethelyzetek bemutatásával, amelyhez a digitális történetek és a közösségi videók web 2.0-ás felületen történő megosztása frappáns transzmédia-kiegészítésként szolgál. A DST integrációja a média- és kommunikäciéelméleti képzésbe mindezen kivil a hallgatök kepessegfejleszteset is szolgálja, ugyanis a storyboard készítésével, képek, hangok és videók szerkesztésével a verbális és vizuälis narräcié lényegkiemelő és reflektív módját gyakorolják. 3. TÁRSADALOMTUDOMÁNYOK 3.1. Pedagógusképzés A tanári eredményesség elérése érdekében a pedagógusképzés fő célja a hallgatók nézeteinek és elkötelezettségének fejlesztése, amelynek előfeltétele, hogy a tanárjelöltek aktívan vegyenek részt a tanulási folyamatban. A pedagógusképzésben ideális esetben a hallgatók megtapasztalják, hogy képesek saját tudásuk konstruálására, tanulásuk önszabályozására (Falus, 2004). Vitatott kérdés annak meghatározása, hogy milyen a jó tanár, miért eredményesebbek egyesek másoknál. Azzal kapcsolatban azonban viszonylag nagy az egyetértés, hogy a leendő és a már pályán lévő pedagógusok gyakorlati rátermettségének fejlesztése a különböző kompetenciák fejlesztésén keresztül valósulhat meg. A jó pedagógus ismérvei sokfélék, sokdimenziósak. Nemzetközi keretrendszerek (ISTE, DigCompEdu) és modellek (TPCK, SAMR) definiálják, milyen az optimális tanári képességrepertoár (lásd IV. rész). A tanárképzésben alapvető feladat a reflektív gyakorlat kialakítása (Szivák, 2010) annak érdekében, hogy a tanárjelöltek a tanítási-tanulási folyamat tágabb kontextusait is értelmezni tudják, reflektálva saját pedagógiai gyakorlatukra is. Történetek befogadása képi és verbális szinten is stimulálóan hat agyunk bal oldali alsó frontális területére, mely fontos szerepet játszik érzelmi válaszaink kont

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1949 px
Image height
2776 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.38 MB
Permalink to jpg
022_000041/0174.jpg
Permalink to ocr
022_000041/0174.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu