reakciók érkeznek, így a történetmesélés megosztási elágazásokon keresztül folyta¬
 tódik. Annak ellenére, hogy a történetmesélés tovább folytatódik a közösségi mé¬
 diumokon, amikor a felhasználók a tartalmakra reflektálnak, elmondható, hogy a
 mikronarratívumok önálló képi egységként vagy egy sorozat részeként önmaguk¬
 ban is képesek történetek előhívására a befogadókban.
 
A közösségi média politikai tartalmú bejegyzései a politikussal hasonló vagy ép¬
 pen ellentétes értékrendet valló választópolgár számára napirend-kijelölőek, meg¬
 határozzák a követői csoport beszédtémáit. A web 2.0-ás politikai bejegyzések te¬
 hát formálhatják a követő befogadók nézeteit a mikronarratívumok szimbolikus
 rituális ereje, a sorozatelv és a redundancia megerősítő hatása, valamint a képi és
 verbális sztereotípiák érvényesítése révén. A közösségi média bejegyzései ugyanak¬
 kor lehetővé teszik az állampolgároknak, hogy közéleti diskurzusokban vegyenek
 részt. Az egyének értékpreferenciája, indentitáskonstrukciója is jól körvonalazódik
 a kommentárokban és a megosztott tartalmakban. Sőt, a felhasználó médiaművelt¬
 sége is napvilágra kerülhet kritikus vagy éppen kritikátlan tartalomszelekciója által.
 
Ugyan a közösségi média látszólag demokratizálta a nyilvánosság terét, felmerül
 a kérdés, hogy a többnézőpontú tájékoztatás megvalósul-e rajta. A megosztás és
 véleményezés szabadsága ugyan nyitva áll minden felhasználó előtt, azonban ko¬
 rántsem mondhatjuk, hogy létrejön a széles spektrumú, többnézőpontú tájékozó¬
 dás. A tartalomszelekció már abban megnyilvánul, hogy a felhasználók kapcsolati,
 érdeklődési és világnézeti preferenciáiknak megfelelően választanak maguknak is¬
 merősöket, felhasználói közösségeket, követendő brandeket, információforrásokat.
 A tartalomszelekció másrészt abban is megmutatkozik, hogy a közösségi média hír¬
 folyama személyre szabott tartalmakat kínál a felhasználóknak. A tartalompriorizáló
 algoritmusok figyelembe veszik a felhasználó személyes interakcióit, megosztásait,
 kedveléseit, hozzászólásait, valamint a megosztás földrajzi közelségét, ami vélemény¬
 buborékok - a felhasználó érdeklődéséhez, hidedelmeihez leginkább hasonló infor¬
 mációk közegének - kialakulásához vezet ( Veszelszki, 2021). A tartalomszelekció
 a közösségi média világán kívül is megjelenik, ugyanis a felhasználók számára ter¬
 mészetes online tartalomkeresést nagy cégek (például Google, Netflix) algoritmu¬
 sai szabályozzák, ezáltal tematizálják a keresési találatokat és azok sorrendiségét is
 (Szűts, 2021). Ugyanakkor előfordul az is, hogy az algoritmizálás elvén működő
 botok írnak megjegyzést egy-egy poszt alá. Mindez megkérdőjelezi a felhasználók
 teljes körű hozzáférésének valódiságát és a web 2.0 tartalomszolgáltatásainak de¬
 mokratikusságát.
 
Az online információ hitelességének megítélése már az internet megjelenése
 óta vitatéma. A 2000-es évek elején az interneten megjelenő hírportálok, valamint
 szakmai tartalmú blogok, wikik legitimációjának igazolása volt a központi kérdés
 (Iófalvy, 2017), mára már - függetlenül a platformtól - az online nyilvánosság te¬
 rében a nem hiteles információk hitelestől való megkülönböztetése lett a legna¬
 gyobb kihívás.
 
A témeges k6zésségimédia-hasznalat a friss hírekkel kapcsolatos tájékozódást
 is befolyásolja. A közösségi média hírfolyamában a felhasználó ismerősei hirmeg¬