Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0086
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 87 [87]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0086

OCR

7. A DIALÓGUS ALAPÚ NYELVOKTATÁS Ezután a tanár átadja a kezdeményezést a tanulóknak, akik láncban folytatják a sort. Ahhoz, hogy a tényleges kommunikáció örömét is átélhessék a nyelvtanulók, lehetővé kell tenni a szabad partnerválasztást — igy a leírt algoritmus nem unalmas drillezéshez, hanem valódi kommunikációs helyzetekhez vezet. Erre jó a Keress barátot! játék (4. ábra): Szia! Tomi vagyok. Én Péter vagyok. Leszünk barátok? Jó! Legyünk barátok! 4. ábra: Keress barátot! Szia! Hogy hívnak? Ha a tanulók már jól ismerik egymást, tovább nehezíthetjük a feladatot. Az új játék — Keresd a párod! — újabb dialógus bevezetésére ad lehetőséget. Olyan mondatszerkezetet sajátíthatnak el a gyerekek, amelynek alapján számos további szituációban részt tudnak venni (pl. nemzetiség, foglalkozás, állapotok megnevezése). A játékhoz előre el kell készíteni a kártyákat, két-két névvel. Az első lesz a neve annak a tanulónak, aki a kártyát húzta, a második embert kell keresnie. Természetesen ezeket párban kell elkészíteni: Péter — Marci; Marci - Péter stb. Akkor sem kell lemondanunk erről a játékról, ha a gyerekek még nem tudnak olvasni: az óvodai jelekhez hasonló kártyákkal ezt a problémát is kiküszöbölhetjük. Ebben az esetben a kártya tulajdonosának az első ábra a jele, és a második jelű társát kell megtalálnia. Pl. vár]! vág 9 (e ét 366 | LC ® (® © A játék megkezdése előtt be kell mutatni a párkereső kérdéseket és válaszokat a korábban ismertetett módon. Ezzel a feladattal az állító és a tagadó mondatok használatát is automatikussá lehet tenni, de a tagadó mondatokat csak akkor érdemes bevezetni és gyakorolni, ha az állító +86 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
810.3 KB
Permalinkből jpg
022_000036/0086.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0086.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde